امضای قرارداد مطالعات جامع مخازن ششگانه نفت‌خیز جنوب

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت.: فردا در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، قرارداد مطالعات جامع مخازن ششگانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با مشاوران داخلی امضا می‌شود.احمد محمدی ادامه داد: هم اکنون هشت بسته از طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت این شرکت در مرحله مناقصه است و به زودی تکلیف آن مشخص می‌شود. این شرکت امضای دو قرارداد توسعه‌ای را نیز در دستور کار دارد.

بنا بر اعلام محمدی در جمع‌آوری گازهای مشعل، دو قرارداد مهم با هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی مارون امضا شده که با اجرای آن، ٩٠ درصد گازهایی که در مناطق نفتخیز جنوب درحال سوختن است، جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد امیدواریم عملیات اجرایی این طرح‌ها در نیمه نخست امسال آغاز شود.به گفته این مقام مسوول، با اقدامات پیشگیرانه و فعالیت‌هایی که انجام شد، از بحرانی شدن بیشتر شرایط ناشی از سیل جلوگیری شد. ما در سیلاب اخیر در دو جبهه فعال بودیم. هم در بعد راهبری تولید و صیانت از تاسیسات، هم در کمک به مناطق سیل‌زده. البته با هماهنگی مجبور شدیم برخی چاه‌ها را ببندیم اما با این وجود صد در صد برنامه تولیدی‌مان محقق شد.وی در ادامه با بیان اینکه تحریم، چیز خوبی نیست و ما با تمام توان مقابل تحریم ایستاده‌ایم گفت: ممکن است مشکلاتی پیش روی صادرات پیش بیاید اما ما وقفه‌ای در برنامه تولید نخواهیم داشت.به گفته محمدی پیرو توافقنامه اصولی میدان کرنج که با کنسرسیوم پرگس امضا شده بود، مذاکرات و تعامل همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم. البته این میدان درحال تولید است و طرح تزریق گاز بر روی آن درحال اجراست اما اگر این قرارداد نیز اجرا شود، توسعه میدان شتاب می‌گیرد.محمدی در ادامه گفت به طور طبیعی سالانه ١٠ درصد افت تولید در مخازن مناطق نفتخیز جنوب داریم که با اقدامات مختلف تعمیری، ظرفیت‌سازی، بهره‌مندی از پمپ‌های درون چاهی و … در جهت افت این مقدار جبران تلاش می‌کنیم.‏

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن