بی‎برنامگی مدیریت سدهای گلستان عامل سیل بود

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، بی برنامگی سازمان های مربوطه برای مدیریت منابع آبی پشت سدهای استان گلستان را یکی از عوامل وقوع سیل در این استان دانست.

علیم یارمحمدی در تشریح بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از مناطق سیل زده استان گلستان، گفت: جمعی از اعضای کمیسیون از برخی از مناطق استان گلستان از جمله گمیشان و آق قلا بازدید کرده و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته برای بازسازی مناطق سیل زده قرار گرفتند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفر کمیسیون عمران، نشستی مشترکی با حضور مسئولان استان گلستان و مسئولان وزارتخانه های راه و شهرسازی، نیرو و کشور برگزار شد و در این نشست وضعیت مناطق سیل زده مورد رسیدگی قرار گرفت.

یارمحمدی افزود: متاسفانه استان گلستان در اثر وقوع سیل اخیر به ویژه در حوزه راه آسیب جدی دیده و خسارات سنگینی در بخش های مختلف عمرانی استان ایجاد شده است. حجم خسارات زیرساختی استان گلستان بسیار سنگین و گسترده بوده و نیاز است که وزارت راه و شهرسازی با توجه به موقعیت ترانزیتی منطقه، در جهت بازسازی و بهسازی زیرساخت های عمرانی منطقه به ویژه در حوزه جاده ای اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که در بازدید از مناطق سیل زده گلستان به چشم خورد، موضوع بی برنامگی سازمان های مربوطه پیش از وقوع سیل برای مدیریت منابع آبی پشت سدهای استان گلستان بود، از این رو مقرر شد که برنامه جامعی برای مدیریت منابع آبی در زمان وقوع سیل تدوین شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: با سفر به استان گلستان در روزهای آتی گزارش جامع کمیسیون درباره دلایل وقوع سیل و اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بحران، نهایی خواهد شد، البته در هفته جاری قرار است که نشستی با حضور مسئولان وزارتخانه های راه و شهرسازی، نیرو و بنیاد مسکن برگزار شود و پس از آن گزارش نهایی  و به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن