تعیین حد بستر و حریم تالاب‌ های استان هرمزگان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم تالاب‌های بین‌المللی دهانه رودهای شور، شیرین و میناب، تالاب‌گز و خط ساحلی بندرعباس به‌طول 165 کیلومتر در استان خبر داد.

هوشنگ ملایی در نشست با کارشناسان محیط زیست، نمایندگان سازمان بنادر و کارشناسان مهندسی رودخانه‌ها در شرکت آب منطقه‌ای روند مطالعات مذکور را رضایت‌بخش دانست و گفت: تعداد چهار تالاب در استان هرمزگان وجود دارد که پیش از این، اقدام موثری جهت مطالعه و تعیین حریم آنها صورت نگرفته بود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته، بخش زیادی از اراضی تالاب‌ها در هرمزگان توسط افراد سودجو به طورغیرقانونی تصرف شده و حق‌آبه آنها تضییع شده است، اظهار کرد: به‌منظور حفاظت از تالاب‌های استان و جلوگیری از تجاوز افراد سودجو به حریم تالاب‌ها و ارائه راهکارهای مناسب جهت تغذیه و تامین حق‌آبه آنها، مطالعه و تعیین حریم تالاب‌های استان در سال 1396 در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه تالاب‌ها از نظر ارزش‌های اقتصادی، اکولوژیکی و ذاتی و همچنین از نظر زیبایی و محل تجمع پرندگان و جانوران، مناطق جذاب و لذت‌بخشی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: برای نجات تالاب‌های استان اولین قدم انجام مطالعات، تعیین حریم و حد بستر و پتانسیل‌یابی کاربری اراضی آنها و ارائه راهکاری برای تغذیه آب آنهاست، که ما این قدم را به طور جدی برداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات تالاب‌ها از عهده یک سازمان خارج است، اظهار کرد: باید به مسئله حفاظت از تالاب‌ها اهمیت داد و لازم است همه دستگاه‌های متولی در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن