کاهش همزمان ۳۴۰ مگاوات برق از شبکه برق کشور

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق فارس گفت: کاهش همزمان ۳۴۰ مگاوات از شبکه برق کشور، ۱۳۰۰ میلیارد تومان از حجم سرمایه گذاری در شبکه را کاسته است.

به گزارش انرژی امروز،  حمزه روغنیان، از اقدامات مهم برق فارس در راستای کاهش پیک بار سخن گفت و تاکید کرد: برق فارس از اواخر سال گذشته برنامه ریزی لازم جهت مدیریت مصرف برق و کاهش اوج بار را در برنامه خود قرار داده است و ضمن هماهنگی و برگزاری جلسات منظم، برنامه‌های کاهش پیک بار و مدیریت مصرف را پایش و پیگیری کرده و اقدامات و دستاوردهای موثری را در این زمینه به انجام رسانیده است که بطور نمونه در روز ۱۴ تیرماه ۹۶ که بیشترین میزان مصرف برق شبکه سراسری تاکنون بوده است، منجر به کاهش همزمان بالغ بر ۳۴۰ مگاوات برق در زمان اوج مصرف ظهر (ساعات ۱۲ الی ۱۶) شده است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح عملکرد شرکت برق منطقه‌ای فارس در مورد اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و کاهش اوج بار پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه شرکت برق منطقه‌ای فارس به صورت گسترده و با اقدام برنامه‌های مدون در سطوح مختلف موفق به کاهش بار به میزان ۳۴۰ مگاوات برق از شبکه برق سراسری شد.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق فارس افزود: در اجرای برنامه ذخیره عملیاتی مشترکان بزرگ صنعتی که با همکاری صاحبان ۱۱ مشترک صنعتی ودر سطح استان‌های فارس و بوشهر انجام شد، موفق به کاهش میزان۲ .۱۰۶  مگاوات بار از شبکه سراسری شدیم.

وی به نقش حساس و پر اهمیت مولدهای مقیاس کوچک اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بمنظور بهره گیری به موقع و به هنگام از تولید مولد‌های مقیاس کوچک نیز با پیگیری‌های دامنه دار وهماهنگی قبل از زمان پیک بار، موفق شدیم که مولدهای مقیاس کوچک ۳ نیروگاه جدید را وارد مدار کنیم که با تولید ۳۸ مگاوات برق، به همین میزان از پیک بار شبکه سراسری را کاهش دادیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن