امضای تفاهمنامه همکاری بین مدیران توزیع برق و جهادکشاورزی جنوب کرمان

برای استفاده و بهره‌وری مناسب از برق کشاورزی جنوب استان کرمان در شهرستان جیرفت، مدیرعامل شرکت توزیع برق و رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

عبدالوحید مهدوی‌نیا در این دیدار، مصرف 43 درصدی برق تولیدی توسط بخش کشاورزی و تولید را مایه خرسندی دانست و گفت: در جنوب استان کرمان بیش از هفت هزار چاه برقی کشاورزی وجود دارد که زمینه مناسبی برای همکاری کشاورزان با شرکت برق جنوب استان کرمان در پیک مصرف بار تابستان برای کاهش مصرف به‌شمار می‌آید.

وی در ادامه با ابراز رضایت از استقبال کشاورزان جنوب کرمان از طرح تشویقی خاموشی موتور پمپ‌ها گفت: طی سال گذشته در این راستا استقبال خوبی از طرف کشاورزان صورت گرفته و انتظار می‌رود این مهم در سال جاری به مراتب روند رو به رشدی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب کرمان با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل طرح تشویقی به کشاورزان جنوب کرمان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: اگرکشاورزان طی 24 ساعت فقط چهار ساعت موتورپمپ‌های خود را خاموش کنند، علاوه بر بخشودگی بهای برق مصرفی، ماهیانه مورد تشویق نیز قرار می‌گیرند.

وی گفت: سال گذشته بیش از 5500 کشاورز در جنوب استان کرمان با شرکت توزیع برق جنوب قرارداد امضا کردند که این میزان 77 درصد مشترکان برق کشاورزی در جنوب استان را شامل می‌شود و به آنها بیش از یک میلیارد تومان مشوق‌های قانونی داده شده است.

مهدوی‌نیا استفاده از الکتروپمپ‌های پربازده را یکی از راهکارهای کاهش مصرف برق عنوان کرد و افزود: استفاده از این الکتروپمپ‌ها 25 تا 30 درصد در کاهش مصرف تاثیر دارند و تاکنون سه هزار و 459 کنتور هوشمند در بخش کشاورزی جنوب کرمان نصب شده است.

در ادامه این نشست رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با تبیین وضعیت کشاورزی جنوب از همکاری خود و مجموعه سازمان در جهت کاهش مصرف برق خبر داد و با ابراز خرسندی از استقبال کشاورزان، خواستار چاره‌اندیشی برای برقی کردن چاه‌های کشاورزی مالکان خرد شد.

برخوری همچنین بر لزوم همکاری هر چه بیشتر نهادهای ذیربط تاکید کرد و گفت: برای حل مشکلات کشاورزان جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور خواهیم داشت که پیشنهادات و نظرات شرکت توزیع برق جنوب را نیز بیان خواهیم نمود.

در این نشست همچنین، رییس خانه کشاورز، مدیریت آب و خاک و معاون سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان در راستای کاهش مصرف برق در زمان پیک بار نظرات و پیشنهادات خود را ارایه کردند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن