سیستان و بلوچستان بستر انرژی خورشیدی و بادی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان وبلوچستان، از تعیین سه منطقه یا زون انرژی‌های نو و تجدیدپذیر بادی و خورشیدی در گراغه، میل نادر و رامشار استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

 ماندانا زنگنه، در تشریح وسعت این مناطق گفت: میل نادر و رامشار برای انرژی بادی به ترتیب به گستره 10 هزار هکتار و 150 هکتار و محدوده گراغه با گستره هزار هکتار برای انرژی خورشیدی مشخص شده است.

 بنابر اعلام زنگه، این محدوده‌ها به سانا (سازمان انرژی های نو ایران) اعلام می‌شود تا از این پس موافقت اصولی سرمایه گذاران بر این اساس و با هماهنگی استان صادر شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این استان با توجه به موقعیت جغرافیائی و ژئوپلیتیک خاص خود در راستای استفاده از انرژی باد و خورشید در تامین نیازهای اساسی و زیر بنایی کشور اهمیت بسیار دارد.

 به گفته زنگنه، تمام نواحی سیستان و بلوچستان برای استفاده از انرژی خورشیدی و منطقه فلات سیستان برای استفاده از انرژی بادی از ظرفیت و توانمندی قابل توجهی در سطح کشور برخوردار است.

 وی با بیان اینکه «وضعیت سیستان و بلوچستان در نقشه اطلس خورشید ایران برای احداث مزارع و نیروگاه‌های خورشیدی در هر متر مربع تابش از 5.2 تا 5.4 کیلووات ساعت در سال نشان می‌دهد»، گفت: شمال و مرکز استان در بهترین وضعیت و ایده‌آل‌ترین منطقه تابشی خورشید قرار دارند.

 زنگنه تاکید کرد: با توجه به وجود پتانسیل بالای انرژی‌های بادی و خورشیدی در این استان نیاز به تعیین زون‌های انرژی نو برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری به نظر می‌رسید که این مهم با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های ذیربط از جمله برق، منابع طبیعی، امور اراضی، حفاظت از محیط زیست و نظارت دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری در سه منطقه شاخص از لحاظ ظرفیت بالای باد و تابش خورشید انجام گرفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن