سایپا، پویش ملی داخلی‌ سازی قطعات خودرو را راه‌ اندازی کرد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به لزوم استفاده از توان و ظرفیت داخلی برای رفع نیاز تولیدی کشور، افزود: در این طرح قرار است از توان و دانش پژوهشگران، نخبگان و دانشگاهیان کشور باهدف توسعه داخلی‌سازی قطعات، ساخت محصولات جدید و همچنین کاهش ارزبری در صنعت خودرو استفاده شود.

سیدجواد سلیمانی، تحقق شعار «رونق تولید» را تضمین‌کننده اقتدار کشور دانست و گفت: با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق‌بخشی به تولید داخل، گروه سایپا برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور، از همه شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی کشور دعوت کرده تا طرح‌ها و ایده‌های خود را به این مجموعه ارائه کنند.

مدیرعامل سایپا تاکید کرد: ضرورت استفاده از توان شرکت‌ها و صنعتگران ایرانی در کنار وجود تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌ها در زمینه واردات قطعات پیشرفته خودرویی و همکاری نکردن شرکای خارجی که منجر به حذف برخی محصولات از خطوط خودروسازان و در نهایت، ممکن نشدن تحویل خودروهای تولید مشترک شده، موجب شد گروه سایپا تلاش کند شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران به تولید قطعات پیشرفته خودرویی سوق یابند.

سلیمانی بیان داشت: سایپا قصد دارد تا هرگونه پژوهش، طرح علمی و مطالعاتی یا ایده ناب قابل اجرا در زمینه طراحی، کاربری و ساخت قطعات با محور بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته خودرویی را مورد حمایت و بهره‌برداری قرار دهد.

برپایه این گزارش، پژوهشگران، دانشگاهیان، صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به آدرس www.airicsaipa.com تماس گرفته یا از نمایشگاه دائمی قطعات بومی‌نشده مورد نیاز گروه سایپا در شرکت سازه‌گستر واقع در کیلومتر 9 جاده مخصوص تهران کرج بازدید کنند.

رهبر معظم انقلاب امسال را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.

در نخستین ماه امسال 20 هزار و 702 دستگاه انواع خودرو در گروه سایپا تولید شد.

این آمار در مقایسه با فروردین پارسال و تولید 37 هزار و 698 دستگاه خودرو در این گروه، 45.1 درصد کاهش نشان می دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن