آغاز پروژه‌های جدید تامین برق و افزایش ظرفیت در استان قم

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران از آغاز پروژه‌های جدید تامین برق و افزایش ظرفیت در استان قم خبر داد.

غلامرضا خوش‌خلق در جلسه بررسی مشکلات برق شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: به‌زودی پروژه‌های جدیدی در زمینه تامین برق و افزایش ظرفیت برق استان قم با اعتبار 300 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت استان قم توجه لازم برای تامین برق صورت گرفته است و در چهار سال ظرفیت ایجادشده در زمینه برق این استان، بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران اظهار داشت: برای رونق تولید در شهرک‌های صنعتی استان قم برنامه توسعه زیرساخت شبکه انتقال و فوق‌ توزیع برق شهرک‌های این استان با اعتبار بیش از 600 میلیارد تومان، تدوین شده‌ و اجرایی خواهد شد.

خوش‌خلق افزود: برای سایر نقاط استان نیز علاوه بر طرح‌های اجرا شده، طرح‌های لازم با بیش از 100 میلیارد تومان در دست اجراست.

مصرف برق محدوده غرب تهران به‌اندازه برخی کشورهای مجاور است

خوش‌خلق با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای تهران حدود 18میلیون نفر را در سه استان تهران، قم و البرز تحت پوشش دارد، گفت: ۲۵ درصد مشترکان برق کشور تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای تهران است و فقط در غرب تهران به‌اندازه برخی کشورهای مجاور برق مصرف می‌شود.

وی با اشاره به وجود 34 پست توزیع و انتقال برق در استان قم اظهار داشت: شش پست انتقال و 28 پست فوق توزیع برق در قم وجود دارد، ضمن اینکه چند طرح توسعه شبکه و احداث نیروگاه‌های جدید با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال نیز در حال احداث است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برق منطقه شکوهیه نیازمند مدیریت مجموعه استان است، عنوان کرد: متاسفانه مشکلات عدیده‌ای پیش روی سرمایه گذاران صنعت برق است، از سال گذشته هزینه‌ها ۳ برابر افزایش پیدا کرده و همین مسئله سرمایه‌گذاران را دچار بی‌رغبتی برای فعالیت در این حوزه کرده است.

مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران ادامه داد: اکنون وضعیت به‌گونه‌ای است که هزینه هر برگ دستمال کاغذی معادل یک کیلوولت تولید برق است، بنابراین تعرفه‌های انرژی در کشور باید اصلاح شود.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع)، قنوات و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن