هواپیماهای دست دوم اروپایی در اولویت خرید هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا میان هواپیماهای دست دوم اروپایی و هواپیماهای روسی، اولویت خرید با هواپیماهای دست دوم است.
مجید کیانپور با اشاره به رویکرد سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: در دهه اخیر و با اجرای توافق هسته ای، فضا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و خرید هواپیماهای جدید فراهم شد و وزارت راه و شهرسازی از فرصت مربوطه برای تامین هواپیما به خوبی استفاده کرد.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته بعد از بازگشت تحریم ها و رویکرد آمریکا و اروپا، امروز شرایط برای خرید هواپیماهای جدید وجود ندارد، از این رو بهترین راه کار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، خرید هواپیماهای دست دوم است.
وی تصریح کرد:در شرایط کنونی سازمان هواپیمایی و به تبع آن ایرلاینها به دنبال خرید هواپیماهای دست دوم برای بهبود وضعیت ناوگان هستند.
میانگین عمر هواپیمای دست دوم باید بین 5 تا 10 سال باشد
کیانپور ادامه داد: دست دوم بودن هواپیما به معنای فرسوده بودن آن نیست، بلکه میانگین عمر هواپیما باید بین 5 تا 10 سال باشد، از این رو می توان با خرید اینگونه هواپیماها، بخشی از کمبودهای مربوطه را مرتفع کرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: البته برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، پیشنهادات دیگری نیز وجود دارد که خرید هواپیماهای روسی یکی از گزینه ها است، اما به نظر من میان هواپیماهای دست دوم اروپایی و هواپیماهای روسی، اولویت خرید با هواپیماهای دست دوم است.
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بر اساس آمارها حدود 30 تا 40 درصد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور فرسوده است، که این آمارها نشان دهنده ضرورت نوسازی این ناوگان است.



