تولید ۶۹ میلیارد متر مکعبی گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار کرد: این شرکت طی یکسال گذشته در مجموع موفق به تولید ۶۸ میلیارد و ۹۸۵ میلیون متر مکعب گاز شده است.
به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت نفت مرکزی، رامین حاتمی در نشست مشترک با رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به نقش محوری روابط عمومی ها در زمینه فرهنگ سازی و انعکاس شایسته اخبار، گفت: روابط عمومی ها با کارکرد مطلوب می توانند فعالیت های مهم و شاخص کارکنان در مناطق عملیاتی و ستادی را به خوبی به جامعه هدف برسانند.
حاتمی در تشریح فعالیت های شرکت نفت مناطق مرکزی، اظهار کرد: این شرکت مسئولیت تولید و توسعه از ۵۱ میدان گازی، ۲۸ میدان نفتی و یک میدان گازی – نفتی را بر عهده دارد که تاکنون ۱۳ میدان گازی و ۱۳ میدان نفتی توسعه یافته و در مدار تولید هستند و توسعه بقیه میدان ها نیز در برنامه های آتی شرکت قرار دارد.
وی ادامه داد: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران طی یکسال گذشته در مجموع موفق به تولید ۶۸ میلیارد و ۹۸۵ میلیون مترمکعب گاز شده است. در بخش تولید نفت نیز بر اساس برنامه پیش رفته ایم.
وی افزود : سال گذشته در راستای تامین پایدار انرژی نیز برخی پروژه ها از جمله عملیات اجرایی طرح افزایش تولید میدان نفتی سعادتآباد، بهره برداری از مرکز جمع آوری گاز در میدان گازی خانگیران، پروژه برق رسانی به میدان دانان، واگذاری نخستین طرح مزایده فروش گازهای مشعل در میدان نفت شهر و سومار، انعقاد سه فقره قرارداد افزایش و نگهداشت تولید نفت، آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان گازی توس و لرزه نگاری چهار میدان نفتی و گازی تنگ بیجار، دلاوران، باباگیر و بانکول اجرایی شد.
حاتمی با اشاره به نقش استراتژیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در راستای تامین گاز و نفت مورد نیاز کشور تصریح کرد: تولید گاز در منطقه خشکی از طریق شرکت های تابعه نفت مرکزی از جمله شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق باعث شده که ۶ استان شمال و شرق کشور را تحت پوشش خود قرار دهد. همچنین در غرب کشور ۶ میدان مشترک نفتی وجود دارد که تمام تلاش خود را برای بهره برداری از آنها انجام می دهیم؛ در کنار امر تولید به عنوان ماموریت اصلی شرکت، نگاه ویژه ای هم به صیانت از محیط زیست و فعالیت های عام المنفعه در قالب مسئولیت اجتماعی داریم.
ضرورت انعکاس فعالیت های صنعت نفت در سطح جامعه
رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست با اشاره به جایگاه روابط عمومی در انعکاس فعالیت های صنعت نفت به ملت شریف ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه نفت، این سرمایه ملی به عنوان یک امانت از سوی ملت در اختیار شرکت ملی نفت ایران است، همه ما موظفیم که نهایت جد و جهد خود را در انجام وظایف محوله به عمل آوریم و عملکردهای عظیم شرکت را به اطلاع مردم برسانیم.
مجید بوجارزاده با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و شفاف سازی در بیان شرایط صعب و سخت کاری در صنعت نفت و جایگاه ویژه آن در توسعه کشور به مردم کشورمان، اظهار کرد: ترویج این رویکرد می تواند زمینه افزایش حمایت ها و پشتیبانی ملت را فراهم ساخته و دلگرمی همکاران را در پی داشته باشد؛ این موضوع در قالب نقش تعاملی و دوسویه روابط عمومی ها ترسیم شده است.
وی درباره لزوم تولید محتوا و استفاده از ظرفیت رسانه های جدید ارتباطی از سوی روابط عمومی های شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: با تولید محتوا، برنامه سازی و استفاده از ظرفیت های فراوان رسانه ها و شبکه های اطلاع رسانی جدید می توان تاثیر مطلوب را در انجام کارهای خود به دست آوریم. به عنوان مثال دعوت از مدیران رسانه ها و سایرین برای بازدید از مناطق عملیاتی و اطلاع از شرایط سخت کاری در این قالب قرار می گیرد و مانع از بروز شایعات و ارائه اخبار صواب و صحیح می شود.



