دستگیری ۱۶ نفر حفار معدنی غیرمجاز در کوه آلبلاغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: با تلاش های شبانه روزی محیط بانان طی دو ماهه اخیر ۱۶ نفر متخلف که اقدام به برداشت غیر مجاز از موادمعدنی کوه البلاغ نموده بودند، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

به گزارش  «انرژی امروز» از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، سید اصغر مطهری افزود: طی این مدت از متخلفین مقادیر زیادی ادوات حفر و برداشت غیر مجاز،  تعداد ۳۶ راس چهارپا که برای حمل مواد معدنی از آنها استفاده میشد و مقدار ۷۴۲۰ کیلوگرم مواد معدنی کشف و ضبط شد که این مقدار علاوه بر مواد معدنی هستند که در ارتفاعات از متخلفین کشف و در محل تخلیه شده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به کشته شدن ۲ نفر در حفاری های غیر مجاز در ماه های اخیر و علیرغم حفاظت های شبانه روزی محیط بانان، متاسفانه حفاری های غیر مجاز با شیوه های نامتعارف مانند کوله بری، حفاری شبانه و دپو در مکان های صعب العبور ادامه دارد که این موضوع میتواند باعث افزایش بروز حوادث برای حفاران متخلف و محیط بانان شود.

مطهری خاطر نشان کرد: محیط بانان در چند ماهه اخیر با حداقل امکانات و در شرایط سخت در ارتفاعات صعب العبور کوه البلاغ مستقر هستند که با توجه به کمبود شدید امکانات و سرد شدن هوا شرایط برای ادامه حضور آنها در ارتفاعات سخت و طاقت فرساست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن