وزارت راه رویه‌های آسفالتی با عمر بیش از ۱۰ سال می خواهد

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد:برخورداری از رویه‌های آسفالتی با عمر بیش از ۱۰ سال برای وزارت راه و شهرسازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

امیرمحمود غفاری در مراسم افتتاحیه یازدهمین همایش و نمایشگاه قیر،آسفالت و ماشین‌آلات اظهار داشت: حمل‌ و نقل در تمام نقاط دنیا از مهم‌ترین محورهای کلان دولت‌ها به لحاظ فراگیر بودن خدمات و ملموس بودن برای آحاد جامعه است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت راه‌ و شهرسازی، وی افزود: رویه‌ آسفالت راه‌ها در ویترین کلان حمل‌ و نقل کشور نمایان و از طرفی معیار توسعه‌یافتگی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورداری از رویه‌های آسفالتی با عمر بیش از ۱۰ سال برای وزارت راه و شهرسازی از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: کشور با برخورداری از بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر انواع راه نیازمند توجه به موضوع بهره‌وری اقتصادی در حوزه قیر و آسفالت است.

غفاری تصریح کرد: قیرو آسفالت باید به عنوان یک ثروت عمومی مورد توجه قرار گیرد و از آن برای تقویت کشور استفاده شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به قابلیت جذب سالانه ۳ میلیون تن قیر، گفت: ۹۰ درصد این مقدار در حوزه راه‌ها به ویژه در پروژه‌های وزارت راه‌وشهرسازی استفاده می‌شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی قیر و آسفالت را یک ثروت گرانبها دانست و گفت: ما موظف به برنامه‌ریزی برای استفاده از این ثروت هستیم و یکی از این راهکارها بهره‌وری، نظارت دقیق، تضمین کیفیت و استفاده از رویه‌های ترکیبی است.

وی افزود: با توجه به اینکه بودجه به صورت قطره‌چکانی توزیع می‌شود و هزینه‌های استهلاک پروژه‌ها از رقم قابل‌توجهی برخوردار است باید به صورت جدی به موضوع قیر و آسفالت پرداخته شود.

غفاری تصریح کرد: شاید پروژه‌ها در زمان کلنگ‌زنی باعث امید شود، اما اگر در طولانی‌ مدت به سرانجام نرسد باعث یاس و ناامیدی می‌گردد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌وشهرسازی بر اتخاذ تدابیر لازم در قراردادها تاکید کرد و گفت: اینکه عمر رویه آسفالتی ۳ سال باشد به‌هیچ‌ وجه پذیرفته نیست.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی در ادامه هزینه مستقیم هر نفر در تلفات ناشی از حوادث رانندگی را یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به نرخ سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: باید امنیت و کیفیت در هنگام توسعه راه‌ها افزایش یابد.

غفاری خاطرنشان کرد: برای PMS ( مدیریت سیستماتیک نگهداری رویه راه ها) یک تبصره مستقل در لایحه بودجه که در یک ماه گذشته نهایی شد، دیده شده است و چنانچه پیشنهاد عملیاتی مدنظر صاحب‌نظران باشد از آن در لایحه بودجه سال ۹۹ استفاده خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن