شراکت بزرگ در فیات، پژو، سیتروئن و اپل

گروه خودروسازی فیات-کرایسلر و شرکت PSA، مالک کارخانه‌های پژو، سیتروئن و اپل اعلام کرده‌اند به دنبال یکپارچه کردن فعالیت‌های خود هستند.

شرکتی که با پیوستن این دو خودروساز به یکدیگر شکل می‌گیرد، چهارمین خودروساز بزرگ جهان با ارزش ۵۰ میلیارد دلار خواهد بود که سالانه هشت میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه ماشین تولید می‌کند.

فیات-کرایسلر که سال‌ها است به دنبال شریک است، چند ماه پیش درتلاش برای پیوستن به کارخانه رنو ناکام بود.

قرار است دو کارخانه پنجاه درصد از سهام شرکت تازه را در اختیار داشته باشند.

یک کاسه کردن سرمایه‌های دو شرکت به آنها اجازه می‌دهد در هزینه‌های ساخت ماشین صرفه‌جویی کنند و سرمایه کافی برای توسعه فن‌آوری‌های تازه مانند ساخت ماشین‌های الکتریکی و خودران را تامین کنند.

این شراکت به فیات-کرایسلر اجازه می‌دهد با استفاده از منابع و فن‌آوری‌های PSA از موقعیت بحرانی خود در بازار اروپا نجات پیدا کند. PSA هم که به دنبال بازگشت به بازار آمریکا است می‌تواند از شبکه وسیع فیات-کرایسلر در آمریکای شمالی استفاده کند.

این شراکت خالی از ریسک نیست. دولت فرانسه و کارخانه دولتی دانگ‌فنگ چین از سهامداران اصلی PSA هستند و ممکن است انگیزه‌های سیاسی مانع از اجرای برنامه‌های اقتصادی شرکت تازه شود. همچنین هر دو خودروساز حضور ضعیفی در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان دارند و معلوم نیست به هم پیوستن آنها چه تاثیری در کسب و کارشان در این بازار داشته باشد.گروه خودروسازی فیات-کرایسلر و شرکت PSA، مالک کارخانه‌های پژو، سیتروئن و اپل اعلام کرده‌اند به دنبال یکپارچه کردن فعالیت‌های خود هستند.

شرکتی که با پیوستن این دو خودروساز به یکدیگر شکل می‌گیرد، چهارمین خودروساز بزرگ جهان با ارزش ۵۰ میلیارد دلار خواهد بود که سالانه هشت میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه ماشین تولید می‌کند.

فیات-کرایسلر که سال‌ها است به دنبال شریک است، چند ماه پیش درتلاش برای پیوستن به کارخانه رنو ناکام بود.

قرار است دو کارخانه پنجاه درصد از سهام شرکت تازه را در اختیار داشته باشند.

یک کاسه کردن سرمایه‌های دو شرکت به آنها اجازه می‌دهد در هزینه‌های ساخت ماشین صرفه‌جویی کنند و سرمایه کافی برای توسعه فن‌آوری‌های تازه مانند ساخت ماشین‌های الکتریکی و خودران را تامین کنند.

این شراکت به فیات-کرایسلر اجازه می‌دهد با استفاده از منابع و فن‌آوری‌های PSA از موقعیت بحرانی خود در بازار اروپا نجات پیدا کند. PSA هم که به دنبال بازگشت به بازار آمریکا است می‌تواند از شبکه وسیع فیات-کرایسلر در آمریکای شمالی استفاده کند.

این شراکت خالی از ریسک نیست. دولت فرانسه و کارخانه دولتی دانگ‌فنگ چین از سهامداران اصلی PSA هستند و ممکن است انگیزه‌های سیاسی مانع از اجرای برنامه‌های اقتصادی شرکت تازه شود. همچنین هر دو خودروساز حضور ضعیفی در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان دارند و معلوم نیست به هم پیوستن آنها چه تاثیری در کسب و کارشان در این بازار داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن