زهکشی ۱۸ هزار هکتار از اراضی اولویت‌دار گلستان در حال اجراست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: طرح زهکشی اراضی اولویت‌دار استان در 18هزار هکتار از این اراضی که بیشتر در شمال استان قرار دارند در دست اجراست که با تکمیل آن سیلاب دشت‌های منطقه مهار و خسارت‌های ناشی از آن کاهش خواهد یافت.

علی نظری در نشست علمی – تخصصی دستاوردها و چالش‌های پیش روی طرح‌های زهکشی و کنترل رواناب‌های گلستان اظهار کرد: پیگیری اجرای طرح زهکشی در زمین‌های استان گلستان از سال 83 آغاز و مطالعات فاز یک در سطح 280 هزار هکتار از اراضی محدوده طرح به اتمام رسید و اکنون مطالعات فاز دوم آن در بخش‌های مختلف در دست اقدام است.

وی گفت: طرح زهکشی در 10 هزار هکتار از اراضی سال 97 به بهره‌برداری رسید و اجرای آن در 18 هزار هکتار از اراضی اولویت‌دار استان در حال اجراست.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، نشست یک روزه علمی – تخصصی دستاوردها و چالش‌های پیش روی طرح‌های زهکشی و کنترل رواناب‌های گلستان با هدف معرفی طرح‌های زهکشی و کنترل سیلاب اراضی 280 هزار هکتاری استان، معرفی اقدامات انجام شده و چالش های پیش رو، هم اندیشی در خصوص چگونگی اجرا و بهره برداری مطلوب از این طرح و مدیریت تخلیه زه‌آب (آب‌های حاصل از سامانه زهکشی) با لحاظ ضوابط حفظ محیط زیست، ظرفیت‌های بهره‌گیری از زه‌آب و آب‌های شور منطقه در گرگان برگزار شد.

گفتنی است این نشست با همکاری شرکت آب منطقه ای گلستان، کمتیه ملی آبیاری و زهکشی کشور، سازمان جهاد کشاورزی استان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن