افزایش یک میلیون مترمکعبی تولید گاز در منطقه عملیاتی خانگیران

تولید گاز از چاه های منطقه عملیاتی خانگیران با انجام عملیات اصلاحی از جمله مسدود سازی قسمت آبده، اسیدکاری چاه های تزریقی و مشبک کاری، حدود یک میلیون متر مکعب افزایش یافت.

مدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق گفت: با انجام پنج مورد عملیات مسدود سازی قسمت آبده پنج حلقه چاه با سیمان توسط دستگاه لوله مغزی سیار، سه مورد اسیدکاری چاه ها و مشبک کاری ۲ حلقه چاه در منطقه عملیاتی خانگیران توسط لوله مغزی سیار این میزان افزایش تولید محقق شد.

محمدرضا سلطانی درمورد برنامه شرکت نفت و گاز شرق برای تولید مستمر و پایدار گاز در فصل زمستان تصریح کرد: در این زمینه افزون بر برگزاری جلسات هماهنگی عملیاتی و تعمیرات اساسی با پالایشگاه شهید هاشمی نژاد، اقدام هایی از قبیل نصب تفکیک گرهای سرچاهی ۲ حلقه چاه، نظارت بر تعمیر و تکمیل سه حلقه چاه خانگیران و برنامه ریزی و نظارت بر آماده سازی محوطه ۲ حلقه چاه برای استقرار دکل حفاری اتمام یافته است.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، وی، طراحی و نصب شعله پوش جدید در گودال های سوخت که باعث کاهش چشمگیر مصرف گاز سوخت پایلوت و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی می شود و همچنین تهیه گزارش اطلاعات و عملکرد مخزن و به روزآوری تاریخچه تولید و اجرای مدل مخزن شبیه ساز را از دیگر فعالیت های انجام شده در راستای افزایش تولید منطقه عملیاتی خانگیران برشمرد.

 به گفته سلطانی، آنالیز نتایج شاخص بهره دهی چاه ها و نمودارنگار تولید، انجام ۵۰ مورد آزمایشات ممیزی فشار شکن و انجام پنج مورد آزمایش شاخص بهره دهی تزریق پذیری نیز برنامه ریزی و پایان یافته است.

مدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق، استفاده از فناوری های جدید مانند تزریق ژل پلیمری با هدف کنترل آب چاه های آبده، فناوری Seal Maker جهت رفع نشتی در رشته تکمیلی و تاج چاه ها و فناوری Down hole video جهت بررسی مانع در چاه را به عنوان راهکار رفع مشکلات برخی از چاه ها برشمرد.

سلطانی تصریح کرد: به منظور استمرار تولید و تسریع در انجام پروژه، نحوه مدیریت تولید آب مخزن مزدوران و تسریع در تکمیل قسمت تثبیت میعانات گازی ضرورت دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن