مسکو منابع آب ژرف ایران را کشف می‌کند

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در همایش تجاری ایران و روسیه در تهران، خبر از همکاری تهران و مسکو در اکتشاف منابع آب‌های ژرف با اعتبار پنج میلیارد دلاری روسیه داد و گفت: این پروژه مصوب مجلس شورای اسلامی می‌تواند ترسیم کننده تحولی بزرگ برای دو کشور باشد.

به گفته شافعی، بهره‌برداری از دریای خزر که نماد توسعه همکاری میان کشورهای حاشیه‌ای و آسیای مرکزی برای توسعه و پیشرفت آن‌هاست، باید با سرمایه‌گذاری‌های مشترک سر و سامان پیدا کند.

شافعی اعتقاد دارد: بهره‌برداری‌ها باید به گونه‌ای تعریف شود که سواحل این دریاچه با جاذبه‌های منحصر به فرد آن بهشتی برای گردشگران باشد و نسل‌های آینده نیز بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

شافعی، حجم تجارت میان دو کشور را با توجه به ظرفیت‌های موجود غیر قابل قبول اعلام کرد و خواستار رفع مشکلات و ایجاد بسترهای لازم در کوتاه مدت به چندین برابر وضعیت کنونی شد.

 به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران «روابط دو کشور در دهه‌های گذشته با فراز و فرودهایی همراه بوده اما در چند سال گذشته یک رابطه متفاوت و راهبردی دورنگر و پایدار شکل گرفته است».

وزیر انرژی روسیه نیز در مراسم اختتامیه سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از افزایش 80 درصدی حجم روابط تجاری دو جانبه در سال جاری نسبت به پارسال خبر داد و گفت: اکنون موافقتنامه حفاظت از سرمایه‌گذاران در حال نهایی شدن است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن