سهم شهرداری در موضوع آلودگی هوا از 13 دستگاه دیگر کمتر است

شهردار تهران گفت: 14 دستگاه در خصوص کیفیت هوای تهران نقش دارند و نقش شهرداری تهران علی رغم گستردگی مسئولیت ها از همه کمتر است.

پیروز حناچی در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه مولوی و بهره برداری از دو رام قطار مترو با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پیرو قولی که به مردم داده بودم امروز ایستگاه مولوی از ایستگاه های مربوط به خط هفت را افتتاح کردیم که نقش زیادی در سرویس دادن به منطقه جنوبی بازار دارد. این ایستگاه در نزدیکی بازار پارچه فروش ها و پرده فروش ها قرار دارد که تردد در این منطقه با ترافیک بالایی همراه است.

وی با بیان اینکه امیدوارم با افتتاح این ایستگاه از حجم ترافیک منطقه کاسته شود، ادامه داد: از نکات خاص این ایستگاه ، نصب هواکش های کاملا ایرانی است که در شرایط تحریم ساخته شده اند. یادمان باشد تحریم یک تهدید جدی است اما امیدواریم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

به گفته شهردار تهران؛ سرفاصله قطارهای خط  7با افزایش دو رام قطار که امروز به ناوگان مترو اضافه شد به ده دقیقه کاهش یافته است و با افزایش واگن های بیشتر در آینده این زمان کمتر نیز خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که تعطیلی مدارس تا چه اندازه در کاهش آلایندگی تاثیر دارد، گفت: این امر به عنوان راه حل کوتاه مدت قطعا تاثیرگذار است، اما ما مصرف کننده های کلان  گازوییل و مازوت را باید هدف بگیریم چراکه حجم آلایندگی آن ها بیشتر از خودروهای عبوری است .

حناچی به افزایش قطارهای خط هفت نیز اشاره و بیان کرد: امروز دو رام قطار به مترو اضافه شده است و از 78 رام قطاری که قرار بود به متروی تهران اضافه شوند، 4 رام دیگر باقی مانده است که به مرور به شبکه های مترو اضافه می شود.

وی درباره مسیر سبزی که در ایستگاه مولوی افتتاح شده است، گفت: مسیر خروج اضطراری این ایستگاه برای شرایط اضطرار تحت عنوان «مسیر سبز» آماده شده است که امروز از آن بهره برداری شد.

حناچی درباره سهم شهرداری از آلودگی هوا در تهران نیز تصریح کرد: در جلساتی که برگزار شد سهم و درصد تعیین نشده است، اما 14 دستگاه در خصوص کیفیت هوای تهران نقش دارند و نقش شهرداری تهران علی رغم گستردگی مسئولیت ها از همه کمتر است، اما پیگیر هستیم تا ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم چراکه این اقدام تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد. بحث بعدی آلاینده های خارج از حریم تهران است که آلودگی شان بر شهر ما سایه می اندازد. صنایع بزرگ و نیروگاه ها سوخت بسیار بالایی در روز مصرف می کنند و در آلودگی هوا تاثیرگذار اند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود جایگزینی طرح «محدوده کنترل ترافیک» با محدوده زوج و فرد، همچنان از طرح زوج و فرد صحبت می شود، گفت: در شرایط اضطرار ورای آنچه که قاعده گذاشته ایم عمل می کنیم، در حالت عادی طرح زوج فرد نداریم اما در شرایط اضطرار این اتفاق می افتد. البته سهمیه تردد هر خودرو 20 روز برای هر فصل است و بعد از آن محدودیت ها اعمال خواهد شد.

شهردار تهران درباره بودجه شهرداری و به خصوص سهمی که مدیریت شهری باید از دولت بگیرد تصریح کرد: این موضوع هنوز قطعی نشده و به تازگی بررسی های کمیسیونی انجام شده است. در حال حاضر بحث تامین اوراق مشارکت برای تامین منابع لازم برای توسعه مترو مطرح است و تا آن جا که اطلاع دارم دیروز در کمیسیون عمران این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است، اما هنوز برای اظهار نظر قطعی زود است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی دوربین های نصب شده در شهر کد جریمه ندارند و تا چه زمانی قرار است بازی اختلاف بین شهرداری و نیروی انتظامی ادامه داشته باشد، گفت: ما هیچ بازی نداریم و فضای همکاری با پلیس را فراهم می کنیم. این بحث ها کارشناسی است و نباید به مطبوعات کشیده شود، این موضوع را با گفت و گو حل می کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن