امضای تفاهم‌نامه بین شرکت ملی گاز ایران و استصنا

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: به زودی کمیته‌ای در شرکت ملی گاز ایران برای بررسی همکاری‌های فی‌مابین این شرکت و استصنا تشکیل و آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش انرژی امروز به نقل از وابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهندس حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران که در جلسه بررسی و امضای تفاهم‌نامه و همکاری‌های دوجانبه فی‌مابین با استصنا در حاشیه جلسه هیأت‌مدیره مورخ ۱۵ ۵ ۹۶ سخن می‌گفت، اظهار داشت: در مباحث تجهیزات، تأسیسات و قطعات نیز بایستی طراحی و برنامه‌ریزی برای حضور در بازار داخلی و خارجی و جنبه‌های صادراتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید از هر راهی که امکان دارد، به این مساله کمک کرد، افزود: با بررسی قراردادهای فی‌مابین با تولیدکنندگان داخلی و رفع مشکلات و موانع حقوقی و قراردادی و …، می‌توان به نتایج قابل‌قبول‌تری در این زمینه دست یافت.

به گفته مهندس عراقی، در این راستا به زودی کمیته‌ای در شرکت ملی گاز ایران برای بررسی همکاری‌های فی‌مابین تشکیل و آغاز به کار خواهد کرد.

در ادامه این جلسه، مهندس مجید خیامیان، رییس هیأت‌مدیره انجمن استصنا ضمن تشکر و تقدیر از حمایت‌های شرکت ملی گاز ایران در طول سال‌های گذشته، اظهار داشت: این انجمن ضمن هماهنگی و همکاری تنگاتنگ با بخش‌های مختلف شرکت ملی گاز ایران، آمادگی کامل برای توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های فیمابین را دارد.

وی با بیان این که این انجمن با داشتن بیش از ۶۵۰ عضو، آمادگی ساخت بیش از ۷۰ درصد از نیازهای شرکت ملی گاز ایران را دارد، تصریح کرد: با این میزان آمادگی، به راحتی می‌توان برای حضور در بازارهای بین‌المللی با استانداردهای خوب، برنامه‌ریزی کرد.

خیامیان که آمادگی ۷۰ درصدی انجمن را به دلیل حمایت‌های این شرکت از استصنا عنوان می‌کرد، افزود: آمادگی شرکت‌های زیرمجموعه انجمن برای همکاری در سطوح مختلف در بخش توزیع ۹۵ درصد، در بخش انتقال ۹۰ درصد و در بخش پالایشگاه‌ها بیش از ۷۵ درصد را شامل می‌شود که این حجم از ساخت داخل در کشور، آمار جالب و بی‌نظیری است.

رییس هیأت‌مدیره استصنا با بیان این که همکاری در حوزه‌های بهینه‌سازی، صادرات گاز، تهاتر و فروش تجهیزات و تأمین نیازهای تجهیزاتی شرکت‌های تابعه گاز، از اهم مواردی است که انجمن توان پوشش آن را دارد، تصریح کرد: سه بخش اصلی و مطرح‌شده، از توانمندی‌های بارز انجمن استصنا است که توانایی خود را در این زمینه‌ها پیش از این نیز نشان داده است.

بنا بر این گزارش، در ادامه مراسم، اعضای انجمن نیز ضمن گزارش کاملی از فعالیت‌های انجمن در حوزه نفت و گاز و امکانات و توانمندی‌های شرکت‌های تابعه، برخی از مشکلات پیش رو برای گسترش فعالیت‌ها را مطرح کردند.

در ادامه، مدیران شرکت ملی گاز ایران نیز زمینه‌های تفاهم‌ها و همکاری‌های متقابل را عنوان و به بررسی چالش‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند و به لزوم توجه به کیفیت بالای تولیدات داخلی در مقابل تولیدات خارجی و اخذ استانداردهای مورد نیاز اشاره و تأکید کردند.

شایان ذکر است که در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری‌های متقابل انعقاد و مبادله شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن