امروز تکلیف اوپک در ابوظبی مشخص می‌شود

امروز دومین روز مذاکرات اوپک برای تصمیم‌گیری در خصوص توافق کاهش تولید ادامه می‌یابد.

به گزارش «انرژی امروز» کشورهای عضو سازمان اوپک و دیگر کشورهای غیراوپک تولید کننده نفت، دومین روز نشست خود در ابوظبی را برای بحث درباره چگونگی تقویت تعهدات خود در توافقنامه کاهش تولید را بررسی می‌کنند.

اعضا سازمان کشورهای تولید کننده نفت، ‌اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان تا پایان ماه مارس میزان تولید خود را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند تا بتوانند با اشباع بازار نفت مقابله کنند.

در ابوظبی، پانلی مرکب از روسیه، کویت و عربستان سعودی به همراه مقامات اوپک در مقرر این سازمان در اوپک، با مقامات کشورهایی نظیر عراق،‌امارات متحده عربی،‌ قزاقستان و مالزی دیدار خواهند داشت.

بیانیه‌ای در خصوص تقویت تلاش‌ها برای وفاداری به توافق کاهش تولید آماده شده است و بعد از اتمام این نشست در روز سه شنبه منتشر خواهد شد.

بر اساس آنچه که اوپک اعلام کرده است، تولید کنندگان عمده نفت اوپک مثل عراق و امارات متحده عربی وفاداری نسبی خود به این توافق را نشان داده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی هم می‌گوید غیر اوپکی‌هایی مثل قزاقستان و مالزی هم در ماه‌های اخیر تولید خود را افزایش داده‌اند.

در نشستی که ماه گذشته در روسیه برگزار شد،‌ کشورهای اوپک وفاداری به توافق کاهش تولید را تایید کردند اما برنامه سفت و سختی برای نحوه اجرای آن اعلام نکردند.

عراق و امارات متحده عربی اعلام کرده‌اند که قبل از اینکه در ماه ژانویه توافق به اجرا در بیاید ارزیابی تولید این کشورها توسط یک منبع ثانویه، یعنی آژانس‌های دولتی و رسانه‌های مشاوره‌‌ای صنعتی که اوپک برای نظارت بر میزان تولید از آن‌ها استفاده می‌کند، بسیار پایین بوده است.

آنها مدعی هستند که این نوع ارزیابی باعث شده است دو کشور در توافق کاهش تولید مجبور به پذیرش تعهدی بیش از آنچه که باید داشته باشند شوند.  

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن