رکورد جابجایی فرآورده های نفتی در ایران شکسته شد

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از ارتقای رکورد جابجایی نفت خام و فرآورده‎های نفتی در کشور خبر داد.

قاسم عرب‎یارمحمدی در نشست بررسی موانع و مشکلات منطقه شمال با اشاره به اهتمام کارکنان شرکت در مناطق دوازده گانه و برنامه‎ریزی های انجام شده طی ماه های گذشته از افزایش رکورد انتقال نفت خام و فرآورده‎های نفتی کشور نسبت به تمامی سال‎های تاسیس این شرکت خبر داد.

وی با اشاره به گذشت 10 ماه از سال جدید و ثبت آمار قابل توجه از انتقال مواد نفتی نسبت به سال‎های گذشته افزود: با استفاده از تکنیک‎های ویژه در برخی خطوط مهم انتقال نفت خام و فرآورده‎های نفتی، ضمن افزایش 20 درصدی انتقال در این خطوط، رکورد انتقال در کشور شکسته شد.

مدیرعامل شرکت توجه به تامین تجهیزات ایمنی و آتش‎نشانی در مراکز دورافتاده و صعب‎العبور انتقال نفت را از اولویت‎های مهم مناطق دانست و خاطرنشان کرد: این توقع اصولی وجود دارد که مدیران مناطق با امکانات موجود در هر منطقه نسبت به ایجاد و یا ساخت تجهیزات حداقلی برای کنترل حوادث به ویژه آتش‎سوزی اقدام کنند.

عرب‎یارمحمدی با اشاره به سابقه طولانی فعالیت خود در 6 منطقه از مناطق دوازده‎گانه شرکت به ویژه مراکز انتقال نفت منطقه شمال طی سال‎های گذشته، افزود: منطقه شمال یکی از مجموعه‎های نسبتا جوان، کم‎حاشیه و فعال شرکت است که وجود مردم خونگرم در این منطقه موجب شده است نیروهای غیربومی این منطقه تعلق خاطر زیادی نسبت به منطقه شمال پیدا کنند.

وی با اشاره به تفاوت اهمیت مناطق و مراکز تابعه بنابر ویژگی های فنی و نقشی که در فرآیند انتقال بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: برخی از مناطق به دلیل اهمیت خطوط برجسته هستند مانند شمال شرق که به دلیل وجود یک خط انتقال در تمام مسیر به شرق کشور نقشی حیاتی دارد و یا منطقه شمال که به دلیل عبور خطوط لوله از رودخانه های متعدد، مناطق کوهستانی، جنگلی و رانشی فعالیت‎های زیادی را برای نگهداری خطوط می‎طلبد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت ایران غیرفعال بودن خطوط یا توقف تلمبه‎خانه‎ها را موجب بالارفتن حساسیت در نگهداری تاسیسات و تجهیزات دانست و از اقدامات انجام شده در منطقه شمال در این زمینه قدردانی کرد.

عرب‎یارمحمدی با بیان اینکه گاهی ممکن است فعالیت‎های انجام شده در منطقه شمال برای بسیاری از افراد و همکاران سایر مناطق به درستی قابل درک نباشد، افزود: حجم فعالیت ها و میزان اثرگذاری اقدامات انجام شده از زمان حضور ارسلان رحیمی در منطقه شمال چشم‎گیر بوده و تلاش نیروهای جوان شاغل در این منطقه برای تحقق اهداف شرکت شایسته قدردانی است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت ایران – منطقه شمال، در این جلسه مهم‎ترین موضوعات و موانع موجود در منطقه شمال در حوزه ایمنی و آتش‎نشانی، نیروی انسانی، تجهیزات ترابری، تکمیل سالن ورزشی، تقویت سلامت اداری، مسئولیت اجتماعی، مدیریت دارایی‎های فیزیکی ، افزایش ظرفیت برق اضطراری مرکز ساری، تکمیل اردوگاه بسیج، نصب تورین دوم در مرکز مرگاو و …. مورد بررسی و تصمیم‎گیری قرار گرفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن