ضرورت همکاری وزارت نفت برای تکمیل 3 اساسنامه

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برلزوم همکاری وزارت نفت با کمیسیون متبوعش برای تکمیل اساسنامه ۳ شرکت در حوزه وزارت نفت تأکید کرد.

به گزارش انرژی امروز، فریدون حسنوند در نشست کمیسیون انرژی مجلس با حضور وزیر پیشنهادی نفت گفت: طی این دو سال  و نیم گذشته درباره الگوی قراردادها و قرارداد با توتال دوران سختی پشت سر گذاشته شد و حواشی زیادی پیرامون آن ایجاد شد که همفکری و اطلاع‌رسانی به موقع و هماهنگی پیش از انعقاد می‌تواند بسیاری از افراد را در کنار مجموعه وزارت نفت قرار دهد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته در سدسازی و ساخت نیروگاه از پول‌های اندک مردم استفاده می‌شد، افزود: امروز نیز می‌توان از سرمایه‌های اندک مردم در بخش صنعت نفت استفاده کرد؛ البته در گذشته بحث‌هایی درباره راه‌اندازی بانک نفتی مطرح شده بود که می‌تواند در این دوره بررسی شده و سرمایه‌های اندک مردم را برای سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز جمع آوری کند.

وی ادامه داد: سوآپ نفتی یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود؛ البته طی روزهای اخیر سوآپ از کشورهای آسیای میانه راه اندازی شده که به توسعه بیشتر نیاز دارد.

لزوم تعیین کمیته‌ای برای ایفای تکالیف قانونی وزارت نفت

حسنوند یادآور شد: هر دولتی برای اجرای سیاست‌های خود باید افراد همفکر و همسو انتخاب کند؛ اما می‌توان از افراد متخصص و کارشناس که شاید از لحاظ سیاسی با دولت هماهنگ نیستند؛ نیز استفاده کرد.

وی بر لزوم تعیین کمیته‌ای برای ایفای تکالیف قانونی وزارت نفت در برنامه ششم توسعه و قوانین بالادستی تأکید کرد.

ابهام در برخی واگذاری‌ها در وزارت نفت

حسنوند با اشاره به اینکه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در حال تدوین 3 اساسنامه در حوزه وزارت نفت است، افزود: کمیسیون تکلیف کرده که تا پایان دوره این 3 اساسنامه به هیأت رئیسه ارسال شود؛ لذا وزارت نفت باید کمک کند که سریع‌تر این 3 اساسنامه تکمیل شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در برخی واگذاری‌ها ابهام وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر مشخص نیست که پالایشگاه ستاره خلیج فارس وابسته به کدام نهاد است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن