برای 4 سال آینده ۲۰هزار مگاوات نیروگاه‌ جدید می‌خواهیم

وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم، گفت: باید در طول ۴ سال حدود ۲۰ هزار مگاوات در پهنه سرزمینی ایران نیروگاه های جدید نصب شود.

حبیب الله بیطرف با بیان اینکه کشور ما کشوری بوده که سالانه با رشد حدود 5 تا 8 درصدی مصرف انرژی الکتریکی در سطح کشور روبه رو است، گفت: دلیل افزایش مصرف انرژی در کشور پیشرفت کشور و افزایش مصرف برق در بخش‌های خانگی، صنعت و کشاورزی است که به تناسب این رشد مصرف باید ظرفیت‌های نصب شده نیروگاهی نیز افزایش پیدا کند.

وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم، افزود: خطوط انتقال برق و شبکه های توزیع برق باید در سراسر کشور تقویت یافته و گسترش یابد.

بیطرف با بیان اینکه یکی از اولویت ها در بخش صنعت برق ارتقاء توانمندی های داخلی بوده که منجر به افزایش اشتغال می شود، ادامه داد: صنعت برق به دلیل رشد و توسعه سالانه این صنعت به صورت مستقیم در ایجاد اشتغال تأثیر داشته و همچنین به دلیل اینکه تأمین کننده زیرساخت های توسعه صنعتی و اقتصادی کشور است به صورت غیرمستقیم در ایجاد اشتغال نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه برآورد بنده این بوده که با توجه به این رشد مصرف باید سالیانه حدود 5 هزار مگاوات به تولید کشور اضافه شود، یادآور شد: باید در طول 4 سال حدود 20 هزار مگاوات در پهنه سرزمینی ایران نیروگاه های جدید نصب شود.

وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم با بیان اینکه صنعت نیروگاهی ایران از فناوری و توانمندی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت مپنا به عنوان تولید کننده نیروگاه های سیکل ترکیبی قدرت تولید نیروگاه های با ظرفیت 180 مگاوات گازی و به همین میزان در بخش بخار را دارد که این پشتوانه بسیار خوبی برای افزایش و گسترش ظرفیت های تولیدی کشور است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن