چیت چیان و بیطرف دو روی یک سکه هستند

یک استاد دانشگاه تهران حضور حبیب الله بیطرف را در دولت دوازهم اتفاق خوش یمنی برای صنعت آب و برق کشور دانست و افزود: اولویت اصلی وزیر نیروی دولت پیش رو باید تمرکز بر روی حل چالش های آبی کشور باشد.

سیداحمد نوربخش حضور بیطرف را در دولت دوازهم اتفاق خوش یمنی برای صنعت آب و برق کشور دانست و افزود: چیت چیان و بیطرف به مثابه کشتی گیران المپیکی بوده که هر دو دارنده مدال طلا هستند ولی در یک وزن قرار گرفته اند.

وی عملکرد هر دوی این وزیران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: چیت چیان و بیطرف دو روی یک سکه هستند و با توجه به سابقه همکاری که با هر دوی این افراد داشته ام مدیران بسیار مناسبی برای صنعت آب و برق کشور به شما می‌روند.

این استاد دانشگاه تهران اولویت اصلی وزیر نیروی دولت دوازدهم را تمرکز بر حل چالش های حوزه آبی کشور دانست و افزود: مهار خروج آب از کشور، لزوم افزایش قیمت این مایه حیاتی و توجه بیشتر به آب مجازی در کشور از جمله مواردی است که باید از سوی وزیر جدید نیرو مورد اهتمام بیشتری قرار بگیرد.

نوربخش با تاکید بر اینکه «بیش از 90 درصد مصرف آب کشور به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است»، تصریح کرد: جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و ساخت وساز در بستر رودخانه و مدیریت برداشت غیرقانونی چاه های مجاز نیز از دیگر مواردی است که وضعیت فعلی منابع آبی کشور را دچار مخاطره کرده و نیازمند تدابیر جدی برای برون رفت از چنین شرایطی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اشاعه مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و اقتصادی کردن این حوزه از دیگر مواردی مهمی است که باید در برنامه های پیش روی وزیر جدید نیرو گنجانده شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن