امروز هوای شهرها پاک‌تر از چهار سال قبل است کلانتری راه من را ادامه می‌دهد

معصومه ابتکار در مراسم تودیع خود به‌عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز خداوند را شاکریم که در بسیاری از شهرهای ایران هوا پاک‌تر است.

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز»، معاون رییس‌جمهور در امور زنن و خانواده در این مراسم که هم‌اکنون در پارک پردیسان تهران در حال برگزاری است؛ از مردم، مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور تشکر و از آیت‌الله‌‌هاشمی رفسنجانی یاد کرد و گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست برای ما پشتوانه بود. با حمایت رییس‌جمهور توانستیم با وجود تضاد منافع و مخالفت‌ها، کار را پیش ببریم.

وی افزود: مصوبات قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به چهارسال اخیر نسبت به سایر دوران‌ها زبانزد است.

ابتکار همچنین با تشکر از خاتمی که همواره الهام‌بخش وی بوده، از محیط بانان و مدیران مجموعه قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به مدیریت خوب حیات وحش در بسیاری از استان‌ها، از تشکل‌های مردم نهاد، انتقادات، همراهی‌ها و گام‌های خوبی که برای شبکه سازی سازمان‌های مردم نهاد تشکر کرد و گفت: از رسانه‌های جمعی، هنرمندان، ورزشکارانی که با محیط زیست همراهی کردند و سفیر محیط زیست شدند، نیز تشکر می‌کنم.

رییس سابق سازمان حفاظت محیط زیست با تشکر از همراهی اساتید گفت: اولین کتاب انسان و محیط زیست مهرماه امسال رونمایی می‌شود.که دستاوردهای سازمان محیط زیست در آن چاپ شده است.

وی با تاکید بر اینکه «از روز اول سعی کردیم شفاف کار کنیم»، تصریح کرد: امروز هوا، تالاب‌ها، دریاچه ارومیه، تالاب‌هامون و بسیاری از تالاب‌ها وضع بسیار بهتری دارند. ما اشتغال سبز را پایه‌گذاری کردیم و مشاغل سبز تعریف شدند. در حوزه‌های بین‌المللی رشد خوبی داشتیم.

به گفته ابتکار، سازمان حفاظت محیط زیست در طول چهار سال قبل ۱۰۰ هزار درخواست پروانه و ارزیابی و … داشت و سعی شد با مدیریت مثبت رسیدگی شود. سعی شد در این دوره هیچ طرحی بدون ارزیابی اجرا نشود. بیش از ۸۵ درصد از این ۱۰۰ هزار درخواست را پاسخ مثبت دادیم. بنابراین، سازمان محیط زیست مانع صنعت نبوده است.

وی درعین‌حال افزود: داخل منطقه حیات وحش نمی‌شود معدن زد، روی رودخانه نمی‌توان رستوران زد. ما محیط ایست نیستیم، محیط زیست هستیم؛ اما اگر جایی خودرو ترمز نداشته باشد می‌شود «محیط نیست»! بنابراین، برخی جاها `نه` گفتیم.

معاون رییس‌جمهور افزود: در قانون معادن آیین‌نامه محیط زیست که کلا حذف شده بود را بازگرداندیم.

وی با بیان اینکه «ایران بحران‌های جدی‌ای را در زمینه محیط زیست پیش‌رو دارد»، تصریح کرد: آینده تمدن ایران نباید تهدید نشود. در این جهت، برنامه آقای کلانتری ادامه راه من و راه دولت دوازدهم راه دولت یازدهم است.

ابتکار در پایان سخنان خود با لحنی بغض‌آلود گفت: با وجود همه بی‌انصافی‌ها دوران خوبی بود و در شرایطی بسیار بهتر از سال ۹۲ میرویم. گرچه من، دوستان و خانواده من بسیار آسیب دیدیم.

در این مراسم، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌ججمهور، لوح تقدیر ابتکار و نیز حکم مسوولیت عیسی کلانتری را به آنان تقدیم کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن