گروه اطلاعرسانی و مطبوعاتی «تازه های انرژی» در فروردین 1387 و با اخذ مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ۷۶۰۵۸، بهعنوان رسانهای متعلق به بخش خصوصی، با تکیه بر منابع انسانی ارزشمند خود به عنوان اصلیترین سرمایه و پشتوانه در قالب هیئت علمی متشکل از استادان گرانقدر و برجسته دانشگاهی، هیئت تحریریه با همکاری خبرنگاران مجرب و توانمند، کارشناسان حوزههای مختلف انرژی به همراه کارکنان ستادی، «توسعه جامعه مدنی، نهادینهسازی فرهنگ مدیریت انرژی، تاکید بر صیانت از محیطزیست و ترویج انرژیهای تجدیدپذیر» را بهعنوان ماموریت خود برگزیده است.
شناسنامه
شورای سیاستگزاری






چشمانداز
متمایز، معتمد و الهامبخش در عرصه فرهنگسازی پژوهشمحور و رهبری اطلاعرسانی چندرسانهای در صنعت انرژی و محیطزیست خاورمیانه.
ماموریت
فراهمسازی شرایط تعالی اندیشهها در زمینه تامین زیرساختهای مرتبط با فرهنگسازی ازجمله شناخت ماهیت این مهم، به فعلیت رساندن پتانسیلها و مهندسی روشهای نوآورانه و خلاقانه ناظر بر اطلاعرسانی آزاد، شفاف و اثربخش و کاربست ابزارهای نوین انتقال اطلاعات در گستره خاورمیانه با هدف خلق ارزشهای فرهنگی و آگاهیبخشی عمومی، همواره مدنظر این سازمان خواهد بود. بر همین اساس، مدیران ارشد و تصمیمساز بخشهای خصوصی و دولتی و نهادهای مدنی، استادان دانشگاهها، محققان و پژوهشگران، دانشجویان، صاحبان حرفههای مرتبط با صنعت انرژی و محیط زیست و دیگر علاقهمندان این حوزهها در منطقه خاورمیانه، مخاطبان بالقوه این نشریه محسوب شدهاند.
منابع انسانی این رسانه، ضمن بهکارگیری تجهیزات مدرن و استفاده از فرایندهای خلاقانه و نوآورانه، تمامی توان، خلاقیت و ابتکار خود را به کار خواهند بست تا ضمن پذیرش نقشی بیبدیل در جهتدهی مثبت و ایجاد همافزایی میان تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حوزه انرژی و محیط زیست، با تاکید بر منابع اطلاعاتی دقیق و جامع با هدف رفع نیازها و انتظارات مخاطبان، بسترساز و هموارکننده مناسبی برای مسیر تولید و گردش آزاد اطلاعات عمومی و تخصصی به منظور آگاهیبخشی عمومی، تقویت بخش خصوصی و نهادهای مدنی فعال در این حوزه برای نیل به توسعه پایدار کشور به شمار آیند.
ارزشها
۱- احترام به مبانی و اصل آزادی بیان، نشر افکار مختلف، تضارب آرا و تکثر اندیشهها
۲- پایش مستمر نیازها، سلایق و امیال مخاطبان در امور سیاستگذاری و اطلاعرسانی
۳- احترام به اصول و ارزشهای انسانی، حرفهای، پژوهشی و هنری در تمامی فعالیتها و تعهد به انجام مسئولیتهای اجتماعی
۴- رعایت بیطرفی در رقابتهای سیاسی؛ احترام به فرهنگ اقوام و ملل مختلف و تاکید بر پرهیز از هرگونه تبعیض قومی، مذهبی، دینی، جنسی و طبقات سنی، کاری و تحصیلی میان کارکنان و مخاطبان
۵- ارتقای سرمایه اجتماعی و تقویت بنیانهای جامعه مدنی با تاکید بر اعتماد عمومی از طریق تسهیل جریان آزاد اطلاعات در سطوح ملی، منطقهای و بینالمللی
۶- تلاش برای افزایش باور عمومی درخصوص الزامات بهرهوری در حوزههای تولید، توزیع و مصرف حاملهای انرژی
۷- روشنگری اثربخش و همهجانبه درخصوص بایستههای توسعه پایدار و ایجاد باور عمومی و عزم ملی برای نگهداشت محیطزیست و افزایش سهم حاملهای تجدیدپذیر در سبد انرژی کشور.
اهداف کلان
۱- توسعه سرمایههای انسانی، دانشافزایی و ایجاد سازمان داناییمحور
۲- ایجاد شبکه اجتماعی اثربخش متشکل از متخصصان و علاقهمندان حوزه انرژی و محیطزیست داخل و خارج از کشور
۳- ریشهدار کردن شناخت و باور عمومی «فرهنگ مدیریت انرژی»، «نگهداشت محیطزیست» و «ترویج انرژیهای تجدیدپذیر»
۴-ایجاد انگیزه ملی و همگرایی افکار عمومی در راستای افزایش بهرهوری و اصلاح الگوی تولید، توزیع و مصرف حاملهای انرژی
۵- ایجاد امید اجتماعی و خودباوری ملی در راستای توسعه زیرساختها و ترویج مصرف حاملهای تجدیدپذیر انرژی
۶- آرایش مناسب رسانهای جامع، نافذ و موثر در عرصههای ملی، منطقهای و جهانی با هدف گسترش اثربخشی در عرصه اطلاعرسانی با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته چندرسانهای
۷- انطباق با شرایط و نیازهای روزافزون و غیرقابل پیشبینی در عرصه تحولات ملی، منطقهای و جهانی انرژی و محیطزیست از طریق ایجاد ساختار سازمانی چابک و منعطف
۸- مشارکت فعال و اثربخش در تدوین طرحهای ملی در حوزههای تولید، توزیع و مصرف انرژی با تاکید بر گسترش سهم انرژیهای تجدیدپذیر
۹- ایجاد بستر مناسب آگاهیبخشی و اطلاعرسانی برای انتشار یافتههای پژوهشی و اجرایی در حوزههای مختلف انرژی و محیطزیست
۱۰- ایجاد زمینههای ارتباطی و بسترهای مناسب برای تعامل چندسویه میان محققان، مجریان، مدیران و سیاستگذاران حوزه انرژی و محیطزیست با هدف اجرایی شدن پژوهشهای کاربردی.

