چیت‌چیان از بیطرف به‌روزتر بود

نایب رییس مجلس با اشاره به اینکه کاش آقای روحانی، وزیر نیرو را  تغییر نمی داد گفت: آقای بیطرف جز مدیرانی است که در این سیستم بوده است و  دو دوره در وزارت نیرو حضور داشته است بنابراین آن تجربه را از قبل داشته است و من به کل وزرای پیشنهادی و ایشان رای می دهم.

مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره وزرای اقتصادی کابینه پیشنهادی دولت گفت: به نظر من تیم اقتصاد قبلی قوی تر از تیم فعلی است. اگر تیم عیبی داشت به نظر من اگر با تیم گذشته صحبت می کردند و آدمها را اصلاح می کردند بهتر از تغییر تیم بود.

وی در ادامه افزود: معلوم نیست افرادی که معرفی شدند به اندازه تیم قبل هم هماهنگی داشته باشند. بعد متوجه می شویم اینها هم هماهنگ نیستند چون فعلا نمی دانیم میگوییم تیم قبلی مشکل داشته است و آنها را عوض کردیم. به عبارتی به جای حل مشکل با تغییر افراد به دنبال اصلاح مشکلات هستیم.

نایب رییس مجلس به بیان نقطه ضعف کابینه پرداخت و گفت: به نظر من نقطه ضعف  کابینه این است که وزرایی را با عنوان ضعیف حذف کرد و وزرای جدیدی معرفی شد. یکی از مشکلات اساسی این است که وزرایی که کنار گذاشته اند تجربه داشتند و الان وزرایی روی کار می آید که تجربه کافی ندارند. این ها هم اشتباهاتی می کنند و باز ما از نو برای دولت بعد وزرایی را انتخاب می کنیم؛ این کاری است که ما مرتب تکرار می کنیم.

یاد نگرفتیم نیروهای خود را توانمند سازیم

وی در ادامه افزود: ما یاد نگرفتیم  نیروهای انسانی خود را نگه داریم بر اساس سلسله مراتب نگه داریم و آنها را توانمند کنیم تا در آینده دستمان خالی نباشد. وقتی زمان انتخاب وزیر باشد کسی نیست که آن را معرفی کنیم. چر؟ چون ما آدمهایمان را طی سلسله مراتبی سوزاندیم و اجازه نمی دهیم این افراد قدرت پیدا کنند. به یکی انگ چسباندیم، یکی را ضعیف دانستیم و به هر شکل همه را از سیستم رانده ایم. نمیشود همه آدمها وقتی وارد جایی می شوند خوب باشند اما وقتی از آن مرکز می روند بد باشند. این کارخانه است که مشکل دارد و ما به جای اینکه سیستم را درست کنیم؛ آدم ها را مقصر می کنیم.

به همه وزرای پیشنهادی رای میدهم

نایب رییس مجلس درباره کارنامه حبیب الله بیطرف و تغییر چیت چیان گفت: آقای بیطرف جز مدیرانی است که در این سیستم بوده است و  دو دوره در وزارت نیرو حضور داشته است بنابراین آن تجربه را از قبل داشته است و من به کل وزرای پیشنهادی رای می دهم. البته آقای چیت چیان  به روز تر از آقای بیطرف است و علت تغییر را هم نمیدانم.

کاش آقای چیت چیان عوض نمی شد

وی در ادامه به حضور چیت چیان در وزارت نیرو اشاره و تاکید کرد: آقای چیت چیان در کوران حوادث وارد وزارتخانه شده اند. نظری که درباره سایر وزرا داشته ام اینجا نیز صادق است. اگر آقای روحانی از آقای چیت چیان استفاده می کرد بهتر از تغییر ایشان بود و کاش با حفظ ایشان به رفع عیب های عملکرد او می پرداخت.

پزشکیان تصریح کرد: البته آقای بیطرف هم که از سوی آقای روحانی معرفی شده است؛ انسان توانمندی است و نمی توان گفت که بیگانه از این سیستم است و اطلاعی از مدیریت در این حوزه ندارد.

اگر وزیر نیرو سد نزند، همین ما استیضاح و سئوال می پرسیم

وی درباره انتقادات محیط زیستی که به بیطرف شده است؛ گفت: این انتقادات به همه ما وارد است شما فکر می کنید مجلس و نمایندگان چقدر فشار می آورند که دولت در حوزه انتخابیه شان سد بزند؟ گاهی با یک نقشه استراتژیک برای آب،  راه و سایر موارد برنامه ریزی می کنیم اما بسیاری اوقات با فشار و اصرار چاه می زنیم، آب برمی داریم، مراتع را اضافه می کنیم و اگر وزیری این کار را نکند استیضاح و سئوال می کنیم. اینها بحثهایی است که به نگاه کلی بازمی گردد که در چارچوب برنامه برای کشور داشته باشیم.

در وضعیت محیط زیست  کشور همه ما مقصریم

نایب رییس مجلس گفت: این دخالت را ما به عنوان نماینده، امام جمعه و نهادهای دیگر نباید داشته باشیم و باید به دنبال راه علمی باشیم. نباید با فشار سیاسی سد یا چاه بزنیم و بعد دچار مشکل آب شویم. راحت ترین کار هم گناه را به گردن وزیر نیرو بیندازیم و تغییرش دهیم. بحران آب عاملش وزیر نیرو نبوده است  و فکر می کنیم اگر وزیر عوض شود بحران آب حل می شود. این همه وزیر عوض شد اما مشکل آب روز به روز بدتر شد.

وی در پایان گفت: همه ما با سیاستهایی که داشتیم با رفتارمان عامل وضعیت بحرانی در آب و بسیاری موارد دیگر هستیم.   

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن