اخراج 3 هزار و 700 نفر از کارکنان اوبر

همه‌گیری ویروس کرونا یکی دیگر از شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل مسافر را ناچار از کاهش تعداد پرسنل کرد.

شرکت حمل و نقل اینترنتی اوبر در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد 3 هزار و 700 نفر از کارمندانش را اخراج کند. کاهش تعداد مسافرت‌های روزانه به دلیل قرنطینه و در خانه ماندن شهروندان آمریکایی علت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی مدیران اوبر اعلام شده است.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، در نامه‌ای خطاب به پرسنل این شرکت نوشت: «در وضع ناراحت‌کننده‌ و روزهای غمگین‌کننده‌ای قرار داریم. همه چیز بی‌رحمانه است و باید چنین تصمیمی را می‌گرفتیم اما متاسفانه باید این کار را انجام دهیم. اگر روند فعلی ادامه‌دار باشد ممکن است در آینده تصمیمات دیگری هم بگیریم.»

اوبر در این بیانیه به این اشاره کرده «این تغییرات بخشی از یک تمرین گسترده‌تر است تا بتوانیم خود را با شرایط فعلی تطبیق دهیم. بازنگری در ساختار هزینه‌ها، اندازه تیم‌های مختلف و تعداد دفاتر مورد نیاز برای کار ضرورری است تا بتوانیم مطابق با واقعیات روز پیش برویم. برای ادامه دادن باید تغییر کنیم.» در این بیانیه همچنین اعلام شده که مدیرعامل اوبر تا پایان سال جاری حقوق پایه خود را دریافت نخواهد کرد.

براساس اعلام اوبر این کاهش تقریبا 14 درصدی از اعضای گروه‌های پشتیبانی مشتری و استخدام‌ها خواهد بود. به این ترتیب 3هزار و 700نفر از پرسنل اوبر بیکار خواهند شد.

با کمتر شدن تقاضای مسافرت، شرکت اوبر رانندگانش را تشویق می‌کند که برای تحویل غذا در یکی دیگر از سرویس‌های اوبر (Uber Eats) نیز کار کنند. پیشنهاد اوبر این بوده: بین هر مسافر تا مسافر بعدی در زمان خالی خود به جای انتظار برای یافتن مسافر، با تحویل غذا کسب درآمد کنید.

تحویل غذا یکی از سرویس‌های محبوب این روزهای اوبر است

هفته گذشته شرکت لیفت، رقیب اوبر در زمینه حمل و نقل مسافر، اعلام کرد که ممکن است حدود ‌هزار نفر از کارمندانش را اخراج کند. این شرکت دلیل کاهش پرسنل خود را کاهش شدید تعداد مسافرت‌ها به دلیل شیوع ویروس‌ کرونا و قرنطینه اعلام کرد.

هردو شرکت اوبر و لیفت قبل از همه‌گیری کرونا نیز سابقه اخراج‌های گسترده را داشتند و شیوع کرونا اوضاع را برای آنها بدتر کرد. این دو شرکت قرار است طی هفته آینده گزارش عملکرد سه‌ماهه اول سال جاری میلادی را ارائه دهند.

سهام اوبر در معاملات اولیه چهارشنبه حدود 4 درصد کاهش داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن