افتتاح 53 پروژه آب و برق با سرمايه‌گذاری بیش از 14 هزار ميليارد تومان از ابتدای سال تاکنون

وزیر نیرو در آئين بهره‌برداری از ۱۵ پروژه صنعت برق استان تهران خبر داد

وزير نيرو از بهره‌برداری شبكه‌های آبياری و زهكشی در 16 هزار و 500 هكتار از اراضی حاصلخيز استان‌های كرمانشاه و ايلام در هفته آينده خبر داد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردكانيان روز دوشنبه در آئين بهره‌برداری از ۱۵ پروژه صنعت برق استان تهران در چهاردهمین هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران با اشاره به وجود رودخانه‌های مرزی و حوضه‌های آبريز مشترك در 12 استان مرزی كشور اظهار داشت: در پانزدهمين هفته از پويش، مجموعه پروژه بزرگی در عرصه آب و خاك كشور با عنوان طرح‌های توسعه منابع آب و خاك مرزی افتتاح می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه برای چگونگی استفاده از اين منابع حياتی با همه كشورهای همسايه معاهدات معتبر بين‌المللی داريم و مرزنشينان ما شايسته‌ترين‌ها برای بهره‌مندی از اين منابع خدادادی هستند.

اردكانيان تاكيد كرد: استقرار و تثبيت جمعيت در استان‌های مرزی مستلزم استفاده از اين منابع سرشار آب و خاك و اجرای پروژه توسعه منابع آب و خاك مرزی است كه هفته آينده با سرمايه‌گذاری افزون بر 1500 ميليارد تومان 16 هزار و 500 هكتار از اراضی حاصلخيز در استان‌های كرمانشاه و ايلام به بهره برداری می رسد.

وزير نيرو گفت: علاوه بر نقش موثر و مثبتی كه در توليد مواد غذايی و شغل‌های مولد دارد، اين بخش خاص حدود 11 هزار شغل مستقيم و 3 هزار شغل ديگر به‌طور غيرمستقيم را فراهم می كند كه فرصت بسيار تعيين كننده‌ای برای آبادانی استان‌های مرزی كشور دارد و تا پايان دولت دوازدهم كارنامه دولت تدبير و اميد به ثمر رساندن بيش از 333 هزار هكتار از شبكه‌های اصلی آبياری و زهكشی خواهد بود.

اردكانيان ادامه داد: امروز نخستين روز از آخرين سال فعاليت دولت تدبير و اميد است؛ انشاءالله در 12 مرداد سال آينده طبق برنامه و روال معمول، كار تحويل رسمی مسئوليت به منتخب بعدی ملت ايران برای اداره قوه مجريه انجام خواهد شد. اين بدان معناست كه ما يك سال سراسر اميد و توام با تدبير را در اختيار داريم كه كارنامه موفقی را هم از خود به يادگار بگذاريم و هم ريل‌گذاری مناسب برای فعاليت‌های دولت بعدی صورت گيرد.

وی با اشاره به اینکه در هفته چهاردهم پويش هستيم، افزود: طبق وعده‌ای كه با هموطنان كرديم تا پايان سال 250 پروژه بزرگ آب و برق در همه استان‌های كشور با سرمايه‌گذاری بالغ بر 50 هزار ميليارد تومان از منابع دولتی، داخلی و سرمايه‌گذاری‌های مستقيم بخش خصوصی به ثمر خواهد رسيد.

اردكانيان گفت: تاكنون و با احتساب پروژه‌های امروز، 53 پروژه با سرمايه‌گذاری 14 هزار و 725 ميليارد تومان افتتاح شده و 197 پروژه ديگر با سرمايه‌گذاری 35 هزار و 275 ميليارد تومان تا پايان سال بهره‌برداری می شود.

وی خاطرنشان كرد: 200 پروژه از اين مجموع ساخت و سازی و 50 پروژه ديگر ساز و كاری اعم از اصلاح روش‌ها، تدوين رويه‌ها و كارهای نرم افزاری است كه از يك‌سو تسهيل‌گر اجرای پروژه‌های ساخت و سازی هستند و از سوی ديگر كاهش هزينه‌های اجرای آنها، سرعت دادن به خدمات‌رسانی و كوتاه شدن زمان ارائه خدمات، تسهيل مراجعات مردم و پايداری عرضه آب و برق مطمئن به بخش‌های مختلف كشور را به دنبال خواهد داشت.

وزير نيرو گفت: تاكنون 3 پروژه از مجموع پروژه‌های ساز و كاری افتتاح شده كه يكی از آنها سامانه بيمه مشتركان است كه از امسال بويژه در بخش خانگی، مشتركانی كه ناشی از نوسانات برق و برخی خرابی‌ها و اتفاق‌ها وسايل برقی آنها آسيب می بيند به‌صورت برخط از طريق تلفن همراه می توانند نسبت به تكميل پرونده و ادعای خسارت اقدام كنند و شركت‌های بيمه طرف قرارداد توانير برابر ضوابط نسبت به بازپرداخت خسارات اقدام می كنند.

تلاش وزارت نیرو برای برقراری روش جديد مديريتی در استفاده از منابع
وی ادامه داد: در سال‌هايی كه كشور با تحريم‌های پيچيده و هوشمند اقتصادی روبه روست و اين تحريم‌ها اثر قابل ملاحظه‌ای بر درآمدهای نفتی گذاشته است، مجموع درآمدهای دولت در هفت سال گذشته حدود 80 درصد در مقايسه با دولت پيشين كاهش داشته است. در وزارت نيرو، امسال كه سال جهش توليد است نهايت تلاش خود را كرديم كه از تمام لحظه‌های اين سال براي برقراری شيوه و روش جديد مديريتی و استفاده از منابع استفاده كنيم و اين پويش هدفی جز اين ندارد.

اردكانيان گفت: اصلی ترين كار ما خدمت رسانی به مردم است و برای اصلی‌ترين منابعی كه در اختيار داريم و مهمترين آن منابع انسانی است سعی كرديم در انتخاب‌ها سيستم شايسته گزينی را جدی‌تر مورد توجه قرار دهيم.

وی با اشاره به حفظ رشد اوج بار در دو سال گذشته به ميزان يك درصد اظهار داشت: از امروز يا اواسط هفته آينده سعی می شود برای تابستان 1400 هم به اين منظور برنامه‌ريزی شود. حفظ اين ميزان رشد در اين سه سال متوالی قطعا صنعت برق و مديريت عالی كشور را به اين نتيجه خواهد رساند كه می توانيم رشد بار بيش از حدود يك درصد نداشته باشيم و در عين حال عرضه انرژی ما همان گونه كه امسال رخ داد بيشتر باشد.

اردكانيان گفت: امسال بيش از 10 درصد نسبت به سال گذشته انرژی عرضه شد كه اين ميزان برای كشاورزی 4.5 درصد و به‌طور متوسط 4 درصد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن