تخلیه آب شستشوی کشتی ها به دریا در عربستان ممنوع شد

2600 فروند کشتی در دنیا از اسکرابر استفاده می کنند

مقامات دولت عربستان برای همگامی با قوانین کاهش سولفور سازمان جهانی دریانوردی IMO، تخلیه آب شستشوی اسکرابرهای حلقه باز در کشتی ها را به دریا ممنوع اعلام کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از آفشور انرژی، مقامات بندری عربستان بر اساس دستوراعمل اداره حفاظت از محیط زیست و هواشناسی اقدام به ممنوعیت تخلیه آب شست و شوی اسکرابرهای کشتی کرده اند.

این دستور تا زمان تعیین استانداردهای زیست محیطی تخلیه آب شست و شو به دریا به قوت خود باقی است.

با این دستورالعمل کشتی هایی که اسکرابرهای حلقه باز استفاده می کنند باید در زمان ورود به آبهای عربستان از سوخت هایی استفاده کنند که بر اساس قانون 2020 سازمان بین المللی دریانوری مجاز شناخته می شود.

عربستان سعودی بعد از عمان، سنگاپور، مقامات کانال سوئز و مالزی اقدام به ممنوعیت تخلیه فاضلاب اسکرابرها کردند.

محتوی این فاضلاب های تخلیه شده در آب دریا حاوی فلزات سنگین و هیدروکربن های پلی آمید است که به شدت برای حیات دریایی سمی تلقی می شوند.

اسکرابرهای حلقه باز از متداول ترین نوع تکنولوژی های دودکش های گاز است که ارزان ترین و ساده ترین آنها نیز به حساب می آیند.

بر اساس داده های BIMCO حدود 2600 فروند کشتی از اسکرابر استفاده می کنند و 20 هزار فروند کشتی در دنیا از هیچ نوع اسکرابری استفاده نمی کنند.

انتظار می رود تا سال 2023 تعداد کشتی های دارای اسکرابر از 4131 فروند عبور کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن