پیشنویس استراتژی متان اتحادیه اروپا؛ ناامید کننده!

گازهای گلخانه ای نیروگاه های گاز سوز اتحادیه اروپا به حساب نیامده اند

برنامه اتحادیه اروپا برای کاهش انتشارات گاز بسیار قوی متان که مدت های طولانی در حال تدوین بوده است نخواهد توانست استانداردهای الزام آوری برای کنترل انتشار گازهای گلخانه ای داشته باشد.

به گزارش «انرژی امروز» رویترز معتقد است پیش نویسی که از قانون کاهش انتشارات متان اتحادیه اروپا رویت کرده است ناامید کننده است.

در 20 سال اول انتشار متان در اتمسفر این گاز گلخانه ای تقریبا 90 بار از CO2 قوی تر است. این گاز از نشت خطوط لوله و زیرساخت های گازی منتشر می شود و معمولا در میادین نفت و گاز سوزانده می شود. این گاز در عملیات های کشاورزی هم تولید می شود.

اتحادیه اروپا به عنوان بزرگ ترین وارد کننده گاز طبیعی دنیا، از سوی سرمایه گذاران، شرکت های اقلیمی و شرکت های تولید کننده سوخت های فسیلی تحت فشار است تا محدودیت های الزام آوری برای فروش گاز در این اتحادیه وضع کند.

در حالی که اتحادیه اروپا انتشارات متان احتراق گاز طبیعی را در این کشورها قانونمند کرده است، اما کاری برای محدودیت انتشارات متان در حین تولید و حمل و نقل گاز انجام نداده است و بنابراین این انتشارات در چوب خط گازهای گلخانه ای نیروگاه های گاز سوز اتحادیه اروپا به حساب نیامده اند، و بنابراین امیدی هم به کنترل آنها در اهداف اقلیمی اتحادیه وجود ندارد.

پیش نویس استراتژی متان اتحادیه اروپا، که ماه آینده توسط کمیسیون اروپا منتشر خواهد شد، استانداردهای جدید برای انتشارات متان ندارد اما متعهد شده است این استانداردها را «شناسایی» کند.

اتحادیه اروپا استانداردهای برای سال 2025 در جهت توقف انتشار متان از صنایع و فلرینگ برقرار خواهد کرد.

روسیه، نروژ و الجزایر بزرگ ترین منابع ورود انتشارات متان به اتحادیه اروپا هستند.

برخی شرکت های بزرگ نفتی مثل شل و بی پی برای کاهش این انتشارات اعلام آمادگی کرده اند. با این حال دوستداران محیط زیست می گویند این اقدامات به خودی خود کافی نیستند مخصوصا که تصاویر جدید ماهواره ای نشان داده است که سطح واقعی انتشارات متان در برخی کشورها از جمله ایالات متحده، از آنچه که پیش از این تصور می شد بسیار بالاتر است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن