چینی ها پروژه تولید نفت در بریتانیا را به تعویق انداختند

عملیات تولید فاز 2 میدان بازارد تا سال 2021 عقب انداخته شد

شرکت ملی نفت فراساحلی چین، CNOOC، اعلام کرد آغاز پروژه تولید نفت از یک میدان فراساحلی با حجم تولید بالا در بریتانیا را به تعویق انداخته است.

به گزارش «انرژی امروز» از اویل ناو، شرکت ملی نفت فراساحلی چین برای اجرای اقدامات لازم در جهت ایمنی در برابر کووید 19 و تعویق اورهال خط لوله فورتیز، Forties، آغاز عملیات تولید از فاز 2 میدان بازارد را تا سال 2021 عقب انداخت.

بر اساس گزارش S&P Global Platts، این تعویق پروژه در یکی از میادین نفتی بریتانیا با ظرفیت بالای تولید را شرکت CNOOC اعلام کرده است.

متوسط تولید بازارد در سال 2019 به 115 هزار بشکه در روز رسیده بود. محتوی سولفور این نفت به شدت بر کیفیت نفت خام فورتیز بریتانیا تاثیر دارد.

فاز دو توسعه این میدان برای بخش های اکتشاف نشده آن هدفگذاری شده بود. سال گذشته سطح تولید از این میدان نسبت به سال 2018 حدود 7 درصد کاهش یافت و CNOOC معتقد بود می تواند تولید نفت این میدان را روزانه 35 هزار بشکه افزایش دهد.

CNOOC می گوید تعویق کار در این میدان به دلیل انجام اقداماتی در جهت کنترل شیوع کووید 19 بوده است. و تا سال 2021 ادامه خواهد داشت.

CNOOC در میدان بازارد 43.2 درصد، سانکور انرژی کانادا 29.9 درصد، چریسائو 21.7 درصد و ONE Dyas شرکت شل 5.2 درصد سهم دارند.

اولین تولید این میدان در سال 2007 و با 225 هزار بشکه در روز بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن