اقدامات ارزشمندی در مدیریت مصرف برق خوزستان انجام شده است

مشکلات حوزه برق به دلیل موضوع نقدینگی است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در دو سال گذشته در زمینه مدیریت مصرف در خوزستان صورت گرفته است، گفت: مشکل موجود در خوزستان این است که مصرف پیک با غیر پیک تا 4 برابر فرق می‌کند؛ یعنی باید یک ظرفیت بالا ایجاد شود تا پیک تابستان را پوشش دهد و در زمستان این ظرفیت‌ها بدون استفاده می‌ماند.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، همایون حائری در جلسه بررسی وضعیت برق شهرستان‌های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل که با حضور نماینده این حوزه انتخابیه در مجلس، مسئولان محلی و مدیران صنعت برق خوزستان در فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد، گفت: برق منطقه‌ای خوزستان دومین برق منطقه‌ای در کشور از لحاظ مصرف انرژی است، با این وجود در دو سال گذشته اقدامات ارزشمندی در زمینه مدیریت مصرف و پیک سایی در خوزستان انجام گرفته که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: مشکلاتی در صنعت برق وجود دارد که اصل آن به موضوع نقدینگی بر می‌گردد در عین حال باید با یک کار جهادی و برنامه‌ریزی شده در حوزه‌های که مشکلات وجود دارد، آن را برطرف کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: فرسودگی شبکه برق یکی از چالش‌های صنعت برق بوده که لازم است یک گزارش از میران فرسودگی‌ها آماده شود تا بتوانیم با تهیه طرح جامعه و تهیه منابع، این فرسودگی‌ها را برطرف کنیم.

حائری اضافه کرد: با وجود تعداد بالای ایستگاه و ترانس در منطقه یکی از دلایل افت ولتاژ در مسجدسلیمان مربوط به تفاوت در سطح ولتاژ 11 و 33 کیلوولت است که در مواقع ضروری نمی‌توانند همدیگر را تامین کنند که لازم است این مشکل برطرف و همسان سازی‌های لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: در جایی که تامین برق انجام می‌شود نباید افت ولتاژ وجود داشته باشد و این مسئله تا تابستان سال آینده می‌بایست برطرف شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: این آمادگی وجود دارد که در بحث تامین برق مورد نیاز صنایع هرگونه همکاری در منطقه صورت بگیرد و برق مورد نیاز تامین شود.

بازدید از تجهیزات و پروژه‌های برق در مسجدسلیمان از دیگر برنامه‌های همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خوزستان بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن