توتال سوخت بیومس تولید می کند

شرکت انرژی توتال برای دستیابی به انرژی های سبز و پاک پروژه های متعددی در بحث بیومس در حال انجام دارد.

به گزارش «انرژی امروز» کاهش قیمت نفت و افزایش فجایع اقلیمی غول های نفتی را بر آن داشته است که هم به فکر منبع جدیدی برای درآمد باشند و هم ردپای کربن خود را کاهش دهند تا انتقادهای بین المللی از خود را در خصوص تشدید روند تغییرات اقلیم کاهش دهند. یکی از روش هایی که این غول های نفتی برگزیده اند تولید انرژی های تجدیدپذیر است.

امروزه طیف وسیعی از این انرژی ها وجود دارد، از انرژی خورشیدی و بادی تا بیوانرژی ها. انرژی بادی و خورشیدی به عنوان منابع مطمئن تولید برق مطرح هستند اما بیومس ها بخش دیگری از انرژی های تجدیدپذیر هستند که به دنبال تولید سوخت پاک هستند.

میکروارگانیسم ها به مدد عمل فتوسنتز، نور خورشید را دریافت و با استفاده از دی اکسید کربن به عنوان منبع کربن، قادرند CO2 را مستقیما به لیپید یا روغن تبدیل کنند که به نوبه خود می توان آن را به سوخت تبدیل کرد بدون اینکه کوچکترین ردپای محیط زیستی باقی بماند.

این فرایند توسط گروهی از ارگانیسم ها به نام میکروآلگاها انجام می شود. میکروآلگاها را می توان در زمین های نامناسب برای کشاورزی پرورش داد و روغنی که از آن استخراج می شود 30 برابر بیشتر از روغنی است که از دانه های روغنی تولید می شود. این روغن های تولیدی پتانسیل بسیاری در تولید سوخت و مواد شیمایی دارند.

بر همین اساس، غول نفتی توتال با مراکز تحقیقاتی چون تولید کنندگان صفحات فتوولتائیک و آزمایشگاه های فیزیولوژی گرونوبیل فرانسه، و موسسه تکنولوژی های بیوانرژی و بیومس کینگ‌دائو چین، دانشگاه واگنینگ اروپا و دانشگاه قطر در این زمینه همکاری می کند.

این نوع تولید انرژی هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است. به همین دلیل توتال با مراکز تحقیقاتی مهم دنیا برای توسعه تحقیقات در این زمینه همکاری می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن