اکسون از تعداد نیروی کار خود می کاهد

حمایت تمام قد دارن وود از سوخت های فسیلی

دارن وود، مدیر اجرایی اکسون موبیل ایالات متحده می گوید بخشی از نیروهای غیر متخصص خود را اخراج خواهد کرد. این تصمیم به دنبال تاثیر کاهش قیمت نفت بر سودآوری این شرکت گفته است.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، مدیر اجرایی اکسون موبیل به شدت از سوخت های فسیلی حمایت کرده و می گوید در زمانه ای که همکاران اروپایی ما به دنبال انرژی های تجدیدپذیر هستند، سوخت های فسیلی موجوب شکوفایی جهانی خواهند شد.

وود در بیانیه ای گفته است «زمانه سختی است. ما تصمیمات سختی می گیریم. و برآیند برخی از این تصمیمات این است که با بخشی از دوستان و همکارانمان در این شرکت خداحافظی کنیم».

اخراج کارمندان اکسون موبیل نشان از ضربه مهلکی دارد که کاهش قیمت نفت به این صنایع وارد آورده است.

در این هفته هم با تاثیراتی که شیوع ویروس کرونا بر تقاضا برای سوخت دارد و الزام کاهش هزینه های شرکت ها، شاهد اعلام دو ادغام بزرگ در تولید کنندگان نفت بودیم.

امسال سهام شرکت اکسون موبیل 52 درصد کاهش یافت.

این شرکت به دنبال کاهش هزینه های سرمایه گذاری خود به یک سوم یا 10 میلیارد دلار است.

بریتیش پترولیوم و شورون، رقبای اکسون، هم در هفته های اخیر از اخراج کارکنان خود خبر دادند.

وود معتقد است تا سال 2040 انرژی های فسیلی نیمی از ترکیب انرژی دنیا را در اختیار خواهند داشت و اغلب به عنوان مقرون به صرفه ترین نوع انرژی برای توسعه کشورهای فقیر به ویژه در آفریقا و آسیا خواهند بود.

در حالی که بسیاری از رقبای اروپایی اکسون موبیل به دنبال گذار انرژی هستند، اکسون موبیل تحت رهبری دارن وود، هنوز در این باره تصمیمی نگرفته است.

اکسون موبیل می گوید انرژی های تجدیدپذیر به خودی خود نمی توانند مشکلات اقلیمی دنیا را حل کنند و این شرکت مدعی است با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به دنبال تکنولوژی های جدید و تجارت های استارت آپی برای حل این مشکلات است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن