افزایش اندک قیمت نفت در چشم اندازی ناروشن

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا چشم اندازی ناروشن در برابر عرضه نفت گشوده است اما با این حال امروز قیمت نفت اندکی افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، بعد از افت شدید قیمت نفت در روزهای اخیرا، امروز، سه شنبه، قیمت نفت اندکی افزایش یافت، اما برآوردهای بازار همچنان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در دنیا گنگ مانده است. از سویی عرضه نفت هم در حال افزایش است.

قیمت نفت برنت امروز با یک درصد افزایش به 40.88 دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت هم با همان میزان افزایش قیمت 38.93 دلاری را تجربه کرد.

پیشرفتی در توافق برای بسته کمکی پساکرونا در ایالات متحده دیده نمی شود هر چند نانسی پلوسی، رییس نمایندگان کنگره می گوید که امیدوار است تا قبل از انتخابات سوم نوامبر در این باره به نتیجه برسند.

در ایالات متحده، روسیه، فرانسه و دیگر کشورها موج جدید شیوع کرونا آغاز شده است و تعداد مبتلایان به حدی رسیده است که کشورها مجبور شده اند مقرارت جدید برای مقابله با این ویروس در نظر بگیرند.

بر همین اساس CBA پیش بینی می کند که در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در 38 دلار و برنت در 41 دلار در هر بشکه ثابت بماند.

هرچند قیمت ها تحت تاثیر احتمال کاهش تولید نفت ایالات متحده با نزدیکی یک توفند به خلیج مکزیک اندکی افزایش یافته اند.

و وزیر انرژی عربستان سعودی، عبدالعزیز بن سلمان، روز دوشنبه گفته بود که بدترین ها سپری شده است.

اما مدیرکل اوپک پیش از این گفته بود که بهبود بازار نفت احتمالا با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در دنیا بیش از آنچه قبلا تصور می شد طول بکشد.

تولید نفت لیبی هم به یک میلیون بشکه در روز رسیده است. رشد تولیدی که سریع تر از انتظارات تحلیل گران بوده است.

بنا بر گزارش رویترز از داده های انجمن نفت آمریکا و اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، در هفته منتهی به 23 اکتبر، ذخایر نفت ایالات متحده افزایش یافت اما ذخایر بنزین این کشور با کاهش همراه بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن