سونامی ورشکستگی شرکت های نفت و گاز ادامه دارد

بدهی 150 میلیارد دلاری شرکت های ورشکسته انرژی فسیلی

بر اساس گزارش شرکت حقوقی هانیز و بونه، از سال 2015 بیش از 230 اکتشاف‌گر نفت و گاز اعلام ورشکستگی کرده اند و بدهی آنها به بین 150 میلیارد دلار می رسد.

یکی از این شرکت ها، شرکت گالف ‌پورت، تولید کننده گاز طبیعی در ایالات متحده، است که به جمع شرکت های انرژی در ایالات متحده پیوست که شیوع پاندمی کرونا با کاهش قیمت نفت و گاز، آنها را ورطه ورشکستگی کشانده است.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، گالف پورت تولید کننده گاز طبیعی در اوهایو و اوکلاهاما، برای بقا در دوران شیوع پاندمی کرونا بسیار تقلا کرد و از سویی در یک دهه گذشته با خریدهایی که انجام داده بود، بدهی بسیاری بالا آورده بود.

با بیشتر شدن تردیدها درباره توان شرکت ها برای بازگشت سرمایه، بسیاری از سرمایه گذاران به شرکت ها در باره سرمایه گذاری در خارج از حوزه پرمیان در تگزاس غربی و نیومکزیکو هشدار می دهند، این دو حوزه نفتی از بهترین میادین نفتی ایالات متحده هستند.

به عنوان مثال اسکوپ در اوکلاهاما، یکی از مناطقی است که گلف پورت در آنجا به استخراج نفت و گاز مشغول بود اما حالا این منطقه چندان منابعی برای تولید انرژی ندارد. بر اساس اعلام بیکر هیوز در حال حاضر در این منطقه فقط چند دکل نفتی فعال وجود دارد در حالی که در سال 2014 بیش از 200 دکل در این منطقه فعال بودند.

از سویی شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای سوخت های فسیلی شرکت های نفتی را با چالش بزرگی مواجه کرده است.

بر اساس گزارش شرکت حقوقی هانیز و بونه، از سال 2015 بیش از 230 اکتشاف گر نفت و گاز اعلام ورشکستگی کرده اند و بدهی آنها به بین 150 میلیارد دلار می رسد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن