ابراز امیدواری ترکیه به روابط گرم با اروپا علی‌رغم تحریم‌ بخش حفاری

اروپا: ترکیه در مناقشات هیدروکربنی رویکرد را به طور اساسی تغییر دهد

ترکیه می‌گوید علی رغم تحریم هایی که بخش حفاری فراساحلی گاز طبیعی این کشور را نشانه گرفته اند این کشور خواستار ایجاد روابط نزدیک با اتحادیه اروپاست.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، رجب طیب اردوغان در یک ویدئو کنفرانس خطاب به رهبران اروپا گفت که ما خود را در اروپا می‌بینیم و نه جای دیگری.

او که در کنگره حزب عدالت و توسعه سخن می‌گفت، ادامه داد: ما خواهان ادامه یک همکاری قوی تر با دوستان و هم پیمانان خود هستیم.

این هفته رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل، گفته بود که ترکیه نشانه های مثبت به اتحادیه اروپا نمی فرستد و باید در زمینه مناقشات هیدروکربنی رویکرد خود را در قبال یونان و قبرس در دریای مدیترانه به طور اساسی تغییر دهد.

قبرس از اتحادیه اروپا خواسته است تا لیست سیاهی علیه فعالیت های ترکیه برای اکتشاف گاز طبیعی در مدیترانه شرقی تهیه کند. دیگر کشورها هم نسبت به اقدامات تحریک آمیز ترکیه ابراز نگرانی کرده اند.

اردوغان می گوید «ما بر این باوریم که هیچ مشکلی با هیچ کشوری یا سازمانی نداریم که نتوانیم با دیپلماسی حل اش کنیم.  ما کانال های دیپلماتیک خود را باز نگه داشته ایم.»

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته است که در ماه دسامبر و در اجلاس رهبران اتحادیه اروپا، درباره آینده روابط ترکیه با اتحادیه اروپا بحث خواهند کرد.

وقتی از مرکل درباره تنش های بین اتحادیه اروپا و ترکیه پرسیده شد او گفت که قبل از این که درباره هر نوع تحریمی تصمیم گیری شود باید درباره آن بحث شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن