عربستان: در پرنده هسته ای ایران باید از ما هم مشورت بگیرید

عربستان سعودی می‌گوید اگر ایالات متحده قصد دارد برجام را دوباره زنده کند باید از مشورت دولت‌های حاشیه خلیج فارس هم استفاده کند.

به گزارش «انرژی امروز» از گاردین، عربستان سعودی هشدار داده است تنها راه رسیدن به یک توافق پایدار با ایران این است که کشورهای حاشیه خلیج فارس هم در آن باشند.

جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحده بارها اعلام کرده است که قصد دارد به توافق هسته ای ایران با پنج به اضافه یک موسوم به برجام بازگردد. این توافق در سال 2015 بین ایالات متحده، ایران، قدرت اروپایی و چین در دولت اوباما به امضا رسید.

تمایل بایدن به بازگشت به برجام مورد استقبال کشورهای اروپایی قرار گرفته است اما کشورهای حاشیه خلیج فارس از ایالات متحده شاکی هستند و در خصوص بازگشت آمریکا به این توافق هشدار داده اند.

توافق هسته ای برجام

بایدن قول داده است که عربستان سعودی را نیز در توافق با ایران وارد کند. عربستان ایران را به عنوان بزرگ ترین رقیب منطقه ای خود می داند.

شاهزاده فیصل بن فرهان، وزیر امور خارجه عربستان روز شنبه گفته است «اصولا آنچه که ما انتظار داریم این است که به طور کامل در این توافق همفکری و رایزنی داشته باشیم».

او ادامه داد: تنها راه رسیدن به یک توافق پایدار فقط همین است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن