برگزاری دومين نشست سراسری صنعت برق برای كمك به كاهش مصرف گاز

اصلاح روشنایی معابر باعث صرفه جویی يك ميليون ليتر در مصرف سوخت نيروگاه ها می‌شود

دومين نشست ويدئوكنفرانسی به منظور بررسی اقدامات لازم برای كاهش مصرف سوخت در كشور با حضور مديرعامل توانير با شركت‌های برق منطقه‌ای و توزيع برگزار شد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمدحسن متولی زاده در اين نشست تاكيد كرد: كمك ما برای كاهش مصرف سوخت، در راستای حفظ پايداری شبكه سراسری برق انجام می‌شود.

وی با بيان اين كه پايداری شبكه برق به هر ترتيبی بايد حفظ شود، خاطرنشان كرد: در صورتی كه نيروگاه‌ها با كمبود سوخت مواجه شوند، پايداری شبكه برق دچار مشكل خواهد شد و به همين دليل نيز صنعت برق، همه توان خود را در راستای اجرای مصوبات و دستورات دولت به كار خواهد بست.

متولی زاده اصلاح روشنایی معابر را باعث صرفه جویی يك ميليون ليتر در مصرف سوخت نيروگاه ها عنوان كرد و گفت: اگرچه اين كار موثر و نمادين است، اما به تنهایی كافی نيست و در كنار آن بايد فعاليت‌های ديگری نيز پيش گرفته شود.

مديرعامل توانير پيگيری و جديت بيشتر در جمع آوری انشعاب‌های غيرمجاز و مراكز استخراج غيرمجاز از رمز ارز را مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: اين موضوع توسط روابط عمومی‌ها بايد به صورت گسترده‌ای رسانه‌ای شود.

متولی زاده همچنين به ضرورت برگزاری نشست‌های هماهنگی با مديران استانی اشاره كرد و گفت: افزايش مصرف برخی صنايع از جمله آلومينيوم و سيمان نيز بايد به صورت جدی مورد بررسی قرار گيرد.

وی خاطرنشان كرد: به اين منظور، صنعت برق برای تشويق مردم به كاهش مصرف برق كه تاثير آن در كاهش مصرف سوخت نيروگاه‌ها نمايان می‌شود، مشوق‌هایی را كه در تابستان برای مشتركان خانگی اختصاص می‌داد، در زمستان نيز اجرایی می‌كند. بر اين اساس، مشتركان خانگی در صورتی كه مصرف برق خود را كاهش دهند، از مشوق های صنعت برق برخوردارخواهند شد.

مديرعامل توانير خاطرنشان كرد: هموطنان با اقداماتی ساده مانند خاموش كردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات و كاهش جزیی شعله بخاری و يا كاستن يك درجه دمای محيط، می‌تواند تا 10 درصد مصرف گاز كشور را كاهش دهند كه با چنين اقدامات ساده و همكاری مردم، مشكلی در تامين گاز و برق در كشور در چند روز سرد سال به وجود نخواهد آمد.

برپايه اين گزارش، در اين نشست، مديران عامل شركت‌های برق منطقه‌ای و توزيع كه به صورت ويدئوكنفرانسی در جلسه حضور داشتند، به ارائه نقطه نظرات و آخرين آمارها از عملكرد خود در استان‌های متبوع پرداختند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن