تلگراف: احتمال ممنوعیت مجوزهای حفاری در دریای شمال توسط بریتانیا

قانونگذاران بریتانیایی در نظر دارند ممنوعیتی برای مجوزهای اکتشاف در دریای شمال وضع کنند تا حرکتی باشد در جهت گذار از انرژی های فسیلی.

به گزارش «انرژی امروز» روزنامه تلگراف گزارش داد که دولت بریتانیا در صدد است اقداماتی برای ممنوعیت اکتشاف منابع فسیلی در دریای شمال در پیش بگیرد که به گفته این نشریه این اقدامات می توانند به از بین رفتن مشاغل در این بخش و آسیب به اقتصاد اسکاتلند منجر شوند.

بر اساس برنامه جدیدی که بریتانیا در نظر گرفته است گزینه هایی روی میز است که تا سال 2040 تمامی مجوزهای حفاری در این دریا به پایان برسند و از سویی به سرعت هم به توقف موقتی این مجوزها نیز اقدام شود. از سویی احتمالا این قانون تغییری نخواهد کرد.

به گزارش بلومبرگ، بریتانیا قرار است که تا سال 2050 به انتشارات صفر خالص گازهای گلخانه ای برسد و این کشور به دنبال افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیر در سبد انرژی کشور است.

سکوی نفتی دریای شمال

با این حال میزان تولید نفت این منطقه هم به دلیل قدیمی بودن چاه ها در حال کاهش است. اما درآمدهای مالیاتی این حوزه های نفتی برای اقتصاد اسکاتلند و تولید اشتغال در این کشور بسیار مهم است.

از سویی تولید نفت در این منطقه سهمی مهمی در قیمت نفت برنت دارند.

تلگراف می گوید حدود 30 درصد از 270 هزار شغلی مربوط به صنایع نفت بریتانیا منشاء اسکاتلندی دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن