تولید نفت و گاز بیش از آنچه قبلا تصور می رفت متان تولید می کند

تحقیقات جدید نشان می دهد آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در تخمین های خود تولید گاز متان را از فعالیت های مربوط به تولید نفت و گاز دست کم گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» از ساینس دیلی، بر اساس تحقیق جدیدی که صورت گرفته است محققان به این نتیجه رسیده اند که آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، EPA، در تخمین های خود در آخرین گزارش سالانه خود از میزان تولید گاز متان در فعالیت های نفت و گاز دچار اشتباه شده است.

بر همین اساس یافته های جدید حاکی از این است که تولید نفت 90 درصد و تولید گاز طبیعی 50 درصد بیشتر از آن چه که EPA تخمین زده است گاز متان تولید می کند.

این تحقیقات توسط مدرسه مهندسی و علوم کاربردی جان هاروارد پائولسن SEAS انجام شده است و در «ژورنال فیزیک و شیمی اتمسفری» چاپ شده است.

جانس ماساکر، از دانشمندان این تحقیق، می گوید: این اولین ارزیابی کشوری از انتشاراتی است که EPA برای چارچوب پیمان تغییرات اقلیم سازمان ملل (UNFCC) تنظیم کرده است.

در تحقیقات جدید دانشمندان از تصاویر ماهواره ای بین سال های 2010 تا 2015 استفاده کرده اند. آنها با استفاده از مدل های انتقال توانستند مسیر انتشارات را شناسایی کرده و مناطقی از ایالات متحده که منشا این انتشارات بودند شناسایی کنند.

ماساکر می گوید: ما وقتی از بالا به انتشارات نگاه می کنیم فقط کل انتشارات در یک منطقه را می بینیم اما منبع انتشارات برایمان قابل شناسایی نیستند. اما با استفاده از مدل انتقال می توانیم به منشا این انتشارات پی ببریم و بدانیم چه چیزی باعث شده است که این انتشارات دست کم گرفته شوند.

آنها می گویند بزرگترین ناهم خوانی در داده های EPA مربوط به انتشارات بخش نفت و گاز بوده است.

EPA این انتشارات را بر اساس فرایندها و تجهیزات محاسبه کرده است. مثلا EPA به این نتیجه رسیده است که پمپ های گاز مقدار مشخصی انتشارات متان دارند و آن را ضرب در تعداد پمپ های گاز موجود در کشور کرده است و به یک عدد نهایی رسیده است.

اما ماساکر می گوید که: این مدل تخمین انتشارات از تاسیسات جداگانه را مشکل کرده چون این تاسیسات به سختی به عنوان بخشی از منابع انتشارات در نظر گرفته می شوند. در حالی که ما می دانیم تاسیسات کوچک بیشترین میزان انتشارات را از آن خود می کنند.

دانشمندان امیدوارند که این تحقیقات بتواند چارچوبی برای شفاف تر شدن منبع انتشارات و میزان آنها در اختیار محققان قرار دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن