جلوگیری از خاموشی با همكاری مشتركان و رعايت سقف مصرف برق در استان‌ها

16 تا 17 درصد از برق مورد نياز در ساعت‌های پيك توسط نيروگاه‌های برق‌آبی تامين می‌شود

سخنگوی صنعت برق تاكيد كرد: در صورتی كه روند كنونی مصرف برق ادامه يابد، ناچار به استفاده از ذخاير آبی سدها برای توليد برق هستيم كه اين موضوع می‌تواند ما را در تابستان به شدت دچار مشكل كند.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اينكه هر ساله 16 تا 17 درصد از برق مورد نياز در ساعت‌های پيك توسط نيروگاه‌های برق‌آبی تامين می‌شود، خاطرنشان كرد: متاسفانه امسال به دليل بارش كم نزولات جوی، 34 درصد از مخازن سدهای نيروگاه‌های برق‌آبی را در اختيار نداريم كه منجر به كسری حدود 4 هزار مگاواتی توليد برق در ساعات اوج مصر ف می‌شود.

رجبی مشهدی با بيان اينكه وزارت نيرو تمام تلاش خود را برای جبران اين ميزان كمبود برق به‌كار بسته است، اضافه كرد: در همين خصوص برنامه‌ای با 45 محور اصلی برای جلوگيری از بروز خاموشی تدوين شده است كه البته وزارت نيرو اجرای اين برنامه‌ها را ابتدا از خود شروع و بكارگيری كولرهای گازی و وسايل سرمايشی را از ماه جاری در شركت‌های زيرمجموعه خود ممنوع كرده است.

وی درعين حال به مصرف روبه‌رشد برق اشاره و تاكيد كرد: در صورتی كه روند كنونی مصرف برق ادامه يابد، ناچار به استفاده از ذخاير آبی سدها برای توليد برق هستيم كه اين موضوع می‌تواند ما را در تابستان به شدت دچار مشكل كند.

سخنگوی صنعت برق شرط اعمال نشدن خاموشی‌های برنامه‌ريزی شده را همكاری همه مشتركان دانست و تصريح كرد: تنها با همكاری مشتركان و رعايت سقف مصرف استانی می‌توانيم از خاموشی برنامه‌ريزی شده رهایی يابيم.

رجبی مشهدی ادامه داد: به همين دليل از همه مشتركان درخواست می‌كنيم از هم اكنون نسبت به كاهش مصرف خود اقدام كنند.

وی در خصوص مهمترين دليل افزايش مصرف برق گفت: بالاترين ميزان مصرف به وسايل سرمايشی تعلق دارد كه در اين ميان سهم كولرهای گازی بيشتر از كولرهای آبی است.

رجبی مشهدی افزود: افزايش بار سرمايشی به دليل نبود آمادگی لازم برای تحمل اين افزايش، ممكن است شبكه را با مشكل روبرو كند.

وی بر ضرورت مديريت مصرف وسايل سرمايشی از سوی كاربران تاكيد كرد و گفت: توصيه می‌شود مشتركان در ساعت‌های اوج مصرف كه از ساعت 13 تا 17 است از به‌كار بردن وسايل پرمصرف تا آنجا كه امكان دارد خودداری كرده و كولر گازی خود را روی 25 درجه تنظيم كنند.

سخنگوی صنعت برق يادآور شد: اين درحالی است كه شركت‌های دولتی ذکر شده، تنها در صورت تنظيم دما روی 26 درجه، اجازه استفاده از كولرهای گازی را خواهند داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن