بهره‌برداری از ۷ پروژه صنعت آب در 5 استان کشور

اعتبار این پروژه ها 157 میلیارد تومان‌ بوده است

هفت پروژه بزرگ صنعت آب با سرمایه‌گذاری 157 میلیارد تومان در استان‌‌های زنجان، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی با حضور وزیر نیرو در قالب هفته پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، صبح امروز دوشنبه رضا اردکانیان هفت پروژه را در قالب پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در استان‌‌های زنجان، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی به بهره‌برداری رساند. از پروژه‌های افتتاح شده، دو پروژه در زنجان، دو پروژه در اصفهان و در استان‌های بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی نیز هر کدام یک پروژه به بهره‌برداری رسید.

در استان زنجان دو پروژه ایجاد تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زرین آباد در شهرستان ایجرود با ظرفیت یك هزار متر مكعب در شبانه‌روز و آبرسانی به 31 روستا با جمعیت تحت پوشش 22 هزار و 854 نفر با اعتبار 50.6 میلیارد تومان با هدف جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی و افزایش سطح بهداشت جامعه افتتاح شد.

همچنین دو پروژه پكیج تصفیه‌خانه فاضلاب قمصر و خط انتقال فاضلاب و مخزن ذخیره بتنی جوشقان قالی به ظرفیت یك هزار متر مكعب به همراه تاسیسات وابسته با سرمایه‌گذاری 12.4 میلیارد تومان در شهرستان كاشان استان اصفهان با هدف جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی و پایداری شبكه و تامین آب پایدار به بهره‌برداری رسید.

این گزارش حاکی است، طرح‌های آبرسانی روستایی در سه استان کشور شامل آبرسانی به 24 روستا با جمعیت زیرپوشش 18 هزار و 346 نفر در استان بوشهر، آبرسانی به 24 روستا با جمعیت 4 هزار 946 نفر در استان كرمان، آبرسانی به 12 روستا در خراسان جنوبی با جمعیت زیرپوشش 9 هزار و 632 نفر نیز با دستور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن