استفاده از كولر برای شركت‌های آب و برق ممنوع، برای ساير ادارات محدود

جان‌باختن 6 نفر از پرسنل برق نشان داد كه برای پايدار ماندن شبكه برق جان می‌دهيم

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه استفاده از كولر برای شركت‌های آب و برق در ايام پيك ممنوع و برای ساير شركت‌ها محدود است، گفت: كليد گذر از تابستان امسال در رعايت دمای 25 درجه در كولرهای گازی، استفاده از دور كند كولرهای آبی و عدم استفاده از وسايل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف است كه به راحتی توسط همه هموطنان قابل اجراست.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی با اعلام تسليت جان باختن شش نفر از همكاران صنعت برق در حادثه سيل اخير در منطقه گلباف كرمان، اظهار كرد: جان باختن اين شش نفر كه از پرسنل بسيار كوشای صنعت برق بودند نشان داد كه برای پايدار ماندن شبكه برق و روشن و خنك ماندن خانه‌های هموطنان، پرسنل برق حتی از جان خود نيز می‌گذرند.

رجبی مشهدی با بيان اينكه اين واقعه نشان داد كه برق‌رسانی به هموطنان با چه سختی‌هایی انجام می‌شود، به رشد 22 درصدی مصرف برق در روزهای سپری شده از سال جاری اشاره و خاطرنشان كرد: امسال رشد مصرف 22 درصدی را داشته‌ايم كه عدد قابل توجهی است در حالی كه هر ساله اين ميزان 5 تا 7 درصد بوده است.

وی يكی از مهمترين دلايل اين رشد مصرف را شروع خوب و پرقدرت صنايع در سال جاری عنوان كرد و افزود: با اين حال متاسفانه به دليل قرار گرفتن در شرايط كم بارشی، شاهديم كه 35 درصد از حجم سدهای كشور خالی است كه اين موضوع باعث می‌شود در ساعات پيك حدود 4 هزار مگاوات از توليد نيروگاه‌های برق‌آبی را در اختيار نداشته و دچار كمبود در توليد برق شویم.

سخنگوی صنعت برق راهكارهای جايگزين برای جبران اين ميزان كمبود توليد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: همواره بيش از 60 درصد از مصرف برق در ماه‌های گرم سال به وسايل سرمايشی اختصاص دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: به منظور بهره‌گيری از اين پتانسيل برای مديريت مصرف برق، در اقدامی پيش‌دستانه تصميم گرفته شد كه استفاده از كولر در شركت‌های آب و برق زيرمجموعه وزارت نيرو ممنوع و در ساير شركت‌ها و ادارات دولتی نيز با همكاری استانداران، محدود باشد.

وی افزود: بر اساس اين ابلاغيه كه به شركت‌های تابعه وزارت نيرو ارسال شده است، اين شركت‌ها بايد مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته 50 درصد كاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق اين اقدام را الگویی براي ساير شركت‌ها و نهادهای دولتی دانست كه می‌تواند به صورت گسترده مورد توجه و اجرا قرار گيرد.

رجبی مشهدی گفت: اگر دمای كولرگازی را يك درجه افزايش دهيم، حدود 3 درصد از مصرف برق آن كاسته می‌شود كه به عبارت ديگر اگر كولرهای گازی يا دستگاه‌های سرمايشی روی 25 درجه قرار گيرند، حدود 20 درصد از مصرف برق كاهش می‌يابد.

سخنگوی صنعت برق يادآور شد: امسال پايش‌ها از دستگاه‌های اجرایی را تشديد خواهيم كرد و در عين حال از طريق كنتورهای هوشمند و بكارگيری اينترنت اشيا(IOT) مصرف برق ادارات كنترل و پس از ساعات كار اداری، برق سيستم‌های سرمايشی آنان قطع خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق تصريح كرد: كليد گذر از تابستان امسال با رعايت دمای 25 درجه در كولرهای گازی، استفاده از دور كند كولرهای آبی و عدم استفاده از وسايل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف است كه به راحتی توسط همه هموطنان قابل اجراست.

رجبی مشهدی خاطرنشان كرد: امسال برای هر استان سقف مصرفی در نظر گرفته شده و به استانداران نيز ابلاغ شده است كه مشتركان می‌توانند در اين خصوص مشاركت کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن