نصب 1900 مگاوات نيروگاه توليد پراكنده در كشور

شركت برق منطقه ای تهران بیشترین آمار منصوبه نیروگاه های تولید پراكنده را در اختیار دارد

سخنگوی صنعت برق از ظرفیت نصب شده نزدیك به 1900 مگاوات برق تولیدی نیروگاه های تولید پراكنده به شبكه خبر داد و ابراز امیدواری كرد تا قبل از آغاز تابستان به 2 هزار مگاوات افزایش یابد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این كه این نیروگاه ها براساس نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه های جدید و نرخ تعیین شده توسط هیات تنظیم بازار برق برای سایر نیروگاه ها به شبكه برق می فروشند، خاطرنشان كرد: نرخ هیأت تنظیم حدود 4 برابر بالاتر از سقف قیمت بازار عمده فروشی برق است.

به گفته وی، در حال حاضر 1833مگاوات نیروگاه تولید پراكنده كه در طول سال های گذشته احداث شده اند، برق تولیدی خود را به شبكه سراسری می فروشند.

رجبی مشهدی با بیان این كه این نیروگاه‌ها براساس نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه های جدید و نرخ تعیین شده توسط هیات تنظیم بازار برق برای سایر نیروگاه ها به شبكه برق می فروشند، خاطرنشان كرد: نرخ هیأت تنظیم حدود 4 برابر بالاتر از سقف قیمت بازار عمده فروشی برق است.

رجبی مشهدی تصریح كرد: ظرفیت منصوبه نیروگاه های تولید پراكنده در پیك سال گذشته 1664 مگاوات بود كه این میزان هم اكنون به 1833 مگاوات افزایش یافته است. همچنین تولید این نیروگاه‌ها از ابتدای سال تا كنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا 10 درصد رشد داشته است.

برپایه این گزارش، شركت برق منطقه ای تهران با 369 مگاوات و برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با 10 مگاوات، به ترتیب بیشترین و كمترین آمار منصوبه نیروگاه های تولید پراكنده را در اختیار دارند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن