افزایش پروژه‌های برق سبز در جنوب شرق آسیا

در حالی که کشورهای جنوب شرق آسیا از اثرات تغییرات اقلیم رنج می برند برنامه های خود را برای گذار به انرژی های سبز از طریق شبکه های برق محلی از سال 2020 توسعه داده‌اند.

به گزارش «انرژی امروز»از رویترز، اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ASEAN (Association of Southeast Asian Nations) در حال توسعه پروژه های جذب و ذخیره سازی کربن (CCS) هستند تا انتشارات مربوط به بخش برق را کاهش دهند.

بر اساس پروژه هایی که آسه‌آن تعریف کرده است تا سال 2035 بیش از 23 درصد از انرژی اولیه این منطقه از منابع تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

این پروژه ها در حالی اعلام می شود که از 31 اکتبر قرار است در گلاسکو اسکاتلند اجلاس COP26 برگزار شود. و کشورها اهداف و برنامه های خود برای کاهش انتشارات در یک دهه آینده اعلام کنند.

بر همین اساس سنگاپور قرار است از سال 2022 برق تجدیدپذیر وارد کند و پس از آن هم تاسیسات برق آسه‌آن انتقال اولین 100 مگاوات برق از طریق پروژه شبکه برق لائوس-تایلند- مالزی- سنگاپور را آغاز خواهد کرد.

پروژه شبکه برق آسه‌آن اولین بار در 1999 برای بهبود امنیت انرژی منطقه پیشنهاد شد و این پروژه گذار به انرژی های تجدیدپذیر را در منطقه آسه آن تسریع خواهد کرد.

استرالیا هم قرار است با پروژه های انرژی سبز، کار انتقال برق سبز به سنگاپور را آغاز کند.

Solar panels are seen on the roof deck of a mall in Quezon city, metro Manila July 13, 2015. REUTERS
برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن