تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا از 250 میلیون نفر گذشت

آمارهای جهانی می گویند که تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا از رقم 250 میلیون نفر عبور کرد و در این میان شرق اروپا رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، روز دوشنبه و با ثبت رکوردهای جدید مبتلایان به ویروس کووید 19، آمار تعداد کل مبتلایان به این بیماری در دنیا از رقم 250 میلیون نفر عبور کرد درحالی که شیوع گونه دلتای ویروس کرونا کاهش یافته و برخی کشورها کسب و کارها و توریسم را از سر گرفته اند.

بر اساس آنالیزهای رویترز در سه ماه گذشته تعداد متوسط موارد ابتلا به این بیماری تا 36 درصد کاهش یافته بود اما این ویروس به دلیل قدرت شیوع بالای گونه دلتا هر 90 روز باعث ابتلای 50 میلیون نفر می شود.

در مقابل یک سال طول کشیده بود که 50 میلیون نفر اول به این بیماری مبتلا شوند.

متخصصان بهداشت امیدوارند که بسیاری از کشورهای دنیا به مدد واکسیناسیون و ابتلای طبیعی بدترین شرایط ویروس کرونا را پشت سر گذاشته باشند و هرچند هنوز هم نسبت به تاثیر سرمای زمستان و در پیش بودن روزهای تعطیل و افزایش تعداد موارد ابتلا هشدار می دهند.

ماریا ون کرخوف، اپیدمیولوژیست سازمان جهانی بهداشت به رویترز گفته است که ما احتمال می دهیم در بازه زمانی از حالا تا انتهای سال 2022، بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم، در این بازه زمانی می توانیم به طور قابل توجهی شدت بیماری و مرگ و میرها را کاهش دهیم.

A health worker stands near an ambulance carrying a COVID-19 patient, as they wait in the queue at a hospital for people infected with the coronavirus disease in Kyiv, Ukraine October 18, 2021. REUTERS

موارد ابتلا در حال حاضر در 55 کشور از 240 کشور دنیا در حال افزایش است، و روسیه، اوکراین و یونان از دو سال گذشته آغاز شیوع کرونا، رکوردهای جدیدی در موارد ابتلا به ویروس را ثبت کرده اند.

شرق اروپا هم که بدترین وضعیت واکسیناسیون در دنیا را دارد رکوردهای جدیدی در ابتلا به بیماری کرونا ثبت کرده است. بیش از نیمی از موراد ابتلا گزارش شده در تمام دنیا مربوط به کشورهای اروپایی است و هر چهار روز یکبار یک میلیون مورد ابتلای جدید ثبت می شود.

انتظار می رود در برخی مناطق روسیه محدودیت های جدیدی برای کنترل ویروس کرونا در نظر گرفته شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن