افزایش قیمت نفت با تصویب طرح یک تریلیون دلاری زیرساخت های آمریکا

با تصویب طرح یک تریلیون دلاری بازسازی زیرساخت های ایالات متحده و نیز با اعلام آمار مربوط به افزایش صادرات چین، قیمت نفت هم افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، روز دوشنبه و با اعلام نشانه های مثبت از رشد اقتصادی و افزایش تقاضای نفت قیمت طلای سیاه هم افزایش یافت هرچند آرامکوی عربستان پیشتر قیمت نفت فروشی خود را افزایش داده بود.

قیمت نفت برنت امروز 86 سنت افزایش قیمت داشت و بشکه ای 83.60 دلار معامله شد. قیمت شاخص نفتی ایالات متحده هم با 89 سنت افزایش به 82.16 دلار در هر بشکه رسید.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز شنبه موفق شد بعد از وقفه‌ای طولانی طرح یک تریلیون دلاری زیرساخت های این کشور را تصویب کند و همین امر امیدواری ها به افزایش تقاضای نفت را بیشتر کرد.

از سویی با وجود اینکه در ماه اکتبر صادرات چین کاهش یافته بود اما از آنچه که پیش بینی شده بود عبور کرد و تقاضای نفت را افزایش داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن