شورون به دنبال کنترل بیشتر بر عملیات‌های نفتی ونزوئلاست

دولت ونزوئلا و غول نفت و گاز شورون مذاکرات اولیه‌ای را آغاز کرده‌اند تا این شرکت کنترل برخی عملیات‌های نفت و گاز ونزوئلا را در قبال بخشودگی بدهی‌های این کشور بر عهده بگیرد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا به دنبال افزایش تولید نفت هست درحالی که سایه تحریم‌های ایالات متحده بر سر این کشور سنگینی می‌کند.

دو منبع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند که رئیس بخش ونزوئلای شرکت شورون، ژاویر لا روزا، و رئیس شرکت دولتی نفت ونزوئلا، (پدوسا) آزدروبا چاوز، با هم مذاکره کرده اند. با این حال شورون نیازمند آن است که معافیت‌های تحریمی از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا دریافت کند تا این مذاکرات با ونزوئلا به نتیجه برسد.

این شرکت مدام از وزارت خزانه‌داری آمریکا درخواست کرده است که مجوزهایی بگیرد  تا بتواند در ونزوئلا کار کند.

شورون پیشتر و قبل از تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا با همکاری با PDVSA شرکت ملی نفت ونزوئلا در چهار میدان نفتی 200 هزار بشکه نفت برداشت می‌کرد در حالی که امروزه برداشت از این میادین نفتی به زحمت به 140 هزار بشکه در روز می‌رسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن