75 درصد پروندههای خسارت مشتركان برق رسیدگی شد
مدیرعامل شركت مدیریت شبكه برق ایران و سخنگوی صنعت برق گفت: از 95 هزار پرونده ثبت شده در سامانه بیمه توانیر، حدود 70 هزار پرونده بیمه مورد رسیدگی قرار گرفته است.
به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، رجبی مشهدی با اشاره به اینكه به دو گروه از پروندهها یا پرداخت خسارت انجام نشده یا خسارتی تعلق نمیگیرد، افزود: گرو ه نخست موارد دارای نقص در پرونده است، اما گروه دوم مواردی است كه در تعهد شركت بیمهگر نیست و به این گروه خسارتی تعلق نمیگیرد.
سخنگوی صنعت برق تاكید كرد: به مشتركان گروه نخست برای تكمیل مدارك اطلاع رسانی شده است.
رجبی مشهدی با بیان این كه تاكنون بیش از 67 میلیارد تومان خسارت بابت پروندههای رسیدگی شده، برآورد شده كه بدون كسر فرانشیز است، گفت: اگر فرانشیز را از این مبلغ كم كنیم، حدود 50 میلیارد تومان خسارت تعیین شده كه از این میزان تاكنون، 30 میلیارد تومان در وجه مشتركان خسارت دیده پرداخت شده و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشتركان به سامانه بیمه است.
سخنگوی صنعت برق یادآور شد: با توجه به این كه برخی از مشتركان همچنان شماره شبا را ارسال نكردهاند، اما با هماهنگی صورت گرفته با شركت بیمهگر، مقرر شد پیامكی به این گروه از مشتركان ارسال تا روند دریافت شماره شبا و پرداخت خسارتها تسریع شود.
رجبی مشهدی رقم پرداختی مشتركان بابت بیمه را 100 تومان عنوان و خاطرنشان كرد: به طور معمول این میزان حق بیمه نمیتواند به طور كامل خسارتهای وارده را جبران كند و به همین دلیل ما امیدواریم با همكاری مجلس بتوان ضمن تغییر در این میزان، روند پرداخت به خسارت دیدگان را بهبود ببخشیم.
وی یادآور شد: در خصوص بیمه برق، شركت توانیر به نمایندگی از شركتهای توزیع سراسر كشور و با طی مراحل قانونی مناقصه، اقدام به انتخاب شركت بیمه گر میكند و هیچ منفعتی از این بابت نصیب صنعت برق نمیشود.
سخنگوی صنعت برق اظهار امیدواری كرد كه شركت بیمه با همكاری مشتركان خسارت دیده حداكثر تا مهرماه به باقی مانده پروندههای بیمه رسیدگی و تعیین تكلیف نماید.